Pułapka na klientów w Black Friday. Możesz stracić sporo pieniędzy

Oszuści nie próżnują i w trakcie trwającego szału zakupowego starają się wykorzystać zmniejszoną czujność internautów. Cyberprzestępcy podszywają się pod firmę kurierską InPost. Ofiary przekrętu otrzymują wiadomości z informacją o konieczności wskazania nowego adresu dostawy. W rzeczywistości jest to groźna to pułapka.

Końcówka listopada sprzyja zakupom w internecie z racji Czarnego Piątku i towarzyszącym mu akcjom promocyjnym. To oznacza także zwiększone dostawy paczek kurierskich. Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości ostrzegało niedawno, że Black Friday przełoży się na zwiększoną liczbę oszustw i tak rzeczywiście jest. O nowym przekręcie raportuje Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego.

Reklama

Celem nowego ataku klienci firmy kurierskiej InPost

Tym razem celem nowej kampanii phishingowej są klienci firmy kurierskiej InPost. Cyberprzestępcy podszywają się twórców Paczkomatów i rozsyłają do ofiar fałszywe wiadomości. W nich informują, że do magazynu dotarła paczka, ale nie można jej dalej przesłać pod wskazany adres dostawy. Oszuści proponują więc rozwiązanie problemu, ale w rzeczywistości jest to pułapka.

W wiadomości jest link, który prowadzi na fałszywą stronę z adresem podobnym do InPostu, co może niektórych zmylić. Tam znajduje się formularz, gdzie trzeba wpisać dane i na końcu pojawia się informacja o konieczności uiszczenia małej dopłaty w wysokości 1,21 zł. W tym celu należy podać dane karty płatniczej. Co stanie się dalej?

Oczywiście żadna paczka do was nie przyjdzie, a cyberprzestępcy w ten sposób zdobędą dane waszej karty i następnie będą chcieli okraść was z pieniędzy zgromadzonych na rachunku bankowym, który jest z nią powiązany. Jak należy się zachować w takiej sytuacji?

Wiadomość od oszustów należy skasować i nie podawać danych

Jeśli dostaliście podobną wiadomość, to ją zignorujcie i skasujcie. Pod żadnym pozorem nie podawajcie własnych danych na stronach, którym nie ufacie. Pamiętajcie również, że InPost nigdy nie przesyła do klientów próśb związanych z dopłatami. To stary numer wykorzystywany przez cyberprzestępców, który ma pozwolić im na uzyskanie danych kart płatniczych lub loginu i hasła do bankowości elektronicznej.

Pamiętajcie o zachowaniu ostrożności i rozwagi. Również w trakcie robienia zakupów z okazji Black Friday, bo czas ten będzie sprzyjać także promocjom i przecenom, które będą zwykłym oszustwem. Przy okazji pomyślcie o odpowiednim zabezpieczeniu własnych urządzeń, co można zrobić na różne sposoby.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: oszuści | InPost | oszustwo | cyberbezpieczeństwo | phishing
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy