Telewizja nowej ery - IPTV
Na targach IBC 2010 firma Ericsson pokazała nieograniczone możliwości tworzenia i dostarczania treści telewizyjnych następnej generacji oraz zarządzania nimi.
W przeciągu ostatnich kilku lat doszło do znacznych zmian w sposobie oglądania telewizji przez konsumentów, którzy oprócz z odbiornika telewizyjnego korzystają również z innych urządzeń. Na targach IBC firma Ericsson zaprezentowała komercyjne rozwiązanie wieloekranowe, łączące funkcje telewizji IPTV, mobilnej i internetowej z interfejsem użytkownika o jednolitym wyglądzie i sposobie obsługi.
Firma Ericsson przedstawi na targach IBC nową wersję rozwiązania Ericsson IPTV, którego prototyp został zaprezentowany w lutym 2010 r. na targach Mobile World Congress w Barcelonie. Urządzenie ma jednolity interfejs do sterowania telewizyjnymi emisjami na żywo, internetowym materiałem wideo i na żądanie oraz odtwarzania wszystkich plików multimedialnych w domu, przechowywanych na komputerze PC lub innym urządzeniu z pamięcią masową.
Urządzenie obsługuje pliki obrazów, wideo i audio. Pilot IPTV może służyć za dodatkowy ekran telewizyjny do wyświetlania stron internetowych i komunikowania się z innymi osobami. Ma wbudowane głośniki i kamerę wideo. Urządzenie może również służyć jako przenośny odbiornik telewizyjny w domach wyposażonych w sieć WiFi.
Firma Ericsson zaprezentuje, a następnie wprowadzi na rynek szereg innowacji, na których skorzysta konsument - od telewizji HDTV poprzez zaawansowane interfejsy użytkownika aż po nowe oferty serwisowe, jak treści OTT (over the top), rozwiązania wieloekranowe oraz obraz 3D w domu i w kinie.
Badania przeprowadzone przez Ericsson Consumer Lab wykazały, że najbardziej kluczowym kryterium dla konsumentów jest jakość obrazu. Firma Ericsson zaprezentuje na targach IBC kompletną, wielofunkcyjną platformę VPC (Video Processor Chassis) o dużej gęstości do przetwarzania sygnału wideo, która została opracowana, aby spełniać rosnące wymagania nadawców.
Wszystko wskazuje na to, że internet szybko zamienia się w sieć wideo. Coraz więcej konsumentów korzysta z usług rozrywkowych na żądanie, co powoduje gwałtowny wzrost liczby materiałów wideo dostępnych w sieci. Przez kolejnych kilka lat udział treści wideo na żądanie w ruchu w sieci ma wzrosnąć do 90 procent.
Na targach IBC zaprezentowana zostanie sieć Ericsson MDN (Media Distribution Network), która jest kompletnym rozwiązaniem umożliwiającym dostarczanie treści wideo przez internet. Łączy w sobie sieć CDN (Content Distribution Network) z szerszą ofertą telewizyjną firmy Ericsson, umożliwiając wygodne korzystanie z treści multimedialnych dostępnych w Internecie.