WhatsApp nas podsłuchuje? Jest wyjaśnienie zagadki

Na początku maja informowaliśmy o dość niestandardowym zachowaniu popularnego komunikatora. Użytkownicy smartfonów z Androidem zauważyli, że wszystko wskazuje na to, że WhatsApp używa mikrofonu bez ich wiedzy, nawet w bardzo dziwnych godzinach. To oczywiście od razu obudziło wątpliwości właścicieli telefonów — czego zatem słucha aplikacja i dlaczego? Pojawiła się odpowiedź.

Użytkownicy telefonów z Androidem szybko zauważyli problem. Miał on dotyczyć wielu urządzeń oraz wersji popularnego systemu operacyjnego. Internauci skarżyli się, że mikrofon bywał włączony nawet na 14 minut, a WhatsApp miał z niego korzystać w tle, również wtedy, kiedy właściciele smartfonów spali. Brzmi to wszystko dość przerażająco, nic więc dziwnego, że chciano odpowiedzi, a przede wszystkim rozwiązania tego problemu.

Reklama

Początkowo jednak nic nie było wiadome. WhatsApp co prawda odnotował, że coś takiego się dzieje, ale podejrzenia padały w stronę Androida. Co zatem się wydarzyło?

Użytkownicy Androida mogą odetchnąć. WhatsApp jednak nie podsłuchuje

Na łamach "9to5Google" możemy przeczytać, że Google potwierdziło, że zgłoszenia były tak naprawdę wynikiem błędu w kodzie — tym samym aplikacja WhatsApp wcale nie nadużywa dostępu do mikrofonu. Twórcy Androida przeprosili użytkowników. Komunikaty wyświetlone w telefonach były nieprawdziwe, jednak z pewnością mogły wystraszyć nieświadomych właścicieli smartfonów.

Co zatem dalej z usterką? Rozwiązanie jest proste. Jak się okazuje, z problemem poradzi sobie aktualizacja aplikacji do najnowszej wersji.

Jak zaktualizować aplikację? Wystarczy kilka kroków

W celu zaktualizowania aplikacji, musimy przejść do sklepu Google Play, nacisnąć ikonę profilu w prawym górnym rogu ekranu, następnie należy kliknąć "Zarządzaj aplikacjami i urządzeniami" i w sekcji "Dostępne aktualizacje" odnaleźć WhatsAppa.

Jeżeli zaistniała sytuacja nas zmartwiła, możemy też sprawdzić, które uprawnienia są wykorzystywane przez aplikacje. Aby to zrobić, musimy wejść w Ustawienia. Tam znajdziemy sekcję "Bezpieczeństwo i prywatność", a następnie "Prywatność". To właśnie tu włączymy i wyłączymy dostęp do mikrofonu i zobaczymy, jakie aplikacje mają uprawnienia i konkretnie do czego.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: WhatsApp | komunikatory
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy