Tablety Microsoftu sprzedają się bardzo słabo

Sprzedaż tabletu Microsoft Surface jest znacznie poniżej oczekiwań giganta z Redmond.

Microsoft poinformował, że do tej pory na świecie kupiono zaledwie 1,5 mln tabletów Surface. Konsumenci w większości decydowali się na słabszą wersję urządzenia - Surface RT z Windowsem RT i procesorem ARM sprzedał się w ilości 1,1 mln sztuk. Znacznie mniej nabywców, bo zaledwie 400 000 znalazł Surface Pro (Windows RT i procesor Intela).

Sprzedaż tabletu Microsoft Surface RT rozpoczęła się pod koniec października 2012 roku, natomiast Surface Pro zadebiutował na półkach sklepowych w lutym 2013 r. Mimo że żaden z wariantów urządzenia nie można jeszcze nazwać weteranem na rynku tabletów, to całościowa sprzedaż na poziomie 1,5 mln egzemplarzy smuci zarząd Microsoftu.

Dlaczego tablety Surface nie sprzedają się tak, jakby chciał tego Microsoft? Powodów jest najprawdopodobniej kilka - wysoka cena urządzeń, niewielka liczba dedykowanych aplikacji oraz ogólna niechęć użytkowników do tabletów z Windowsem. Na rynku zdominowanym przez Androida i iOS ciężko przebić się, nawet gigantowi z Redmond.

Rick Sherlund - analityk z Nomura Equity Research - przekonuje, że sytuacja Microsoftu może zmienić się w drugiej połowie roku. Zanim gigant z Redmond nie obniży cen tabletów i nie udostępni użytkownikom dodatkowych aplikacji, ci nadal będą wybierać produkty konkurencji.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Microsoft Surface | tablet | Windows | Intel
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy