Sieć Tesco chce mieć własny tablet
Brytyjska sieć hipermarketów Tesco planuje wprowadzić do sprzedaży tablet własnej marki. Sprzęt miałby konkurować z iPadem, tabletami z Androidem oraz tabletami sieci Amazon - wynika z informacji podanych przez "The Sunday Times". Trafiłby on do sprzedaży jeszcze przed świętami.
Tablet na pewno będzie miał zainstalowany system Android, ale - podobnie jak w przypadku urządzeń sieci Amazon - tablet marki Tesco otrzyma własną nakładę systemową i zmodyfikowany interfejs. Klienci będą mieli dodatkowo dostęp do multimedialnych treści dostarczanych przez Tesco. Według informacji dziennika, przy projektowaniu interfejsu pomoże zespół z Bangalore - Tesco zatrudnia tam 6500 osób. Co więcej, Tesco jest właścicielem usługi o nazwie Blinkbox, która umożliwia oglądanie filmów na tabletach, telewizorach ze Smart TV oraz na konsolach. Dodatkowo, sieć hipermarketów ma także własną wirtualną telefonię komórkową - będąc piątym największym operatorem w Wielkiej Brytanii.
Na tym nie koniec - tajną bronią Tesco ma być firma o nazwie Dunnhumbly. Na co dzień zajmuje się ona zbieraniem informacji o upodobaniach klientów Tesco. Dzięki zgromadzonym danym - tablet Tesco miałby zostać z myślą o klientach robiących zakupy w popularnej sieci.
Nie znamy na razie ceny, specyfikacji ani dokładnej daty premiery tabletu Tesco.