Ranking popularności tabletów w pierwszym kwartale

Jeszcze kilkanaście miesięcy temu nic nie wskazywało na tak wielki wzrost popularności tabletów. Obecnie są coraz bliżej całkowitego zdominowania rynku PC. Najnowszy, kwartalny ranking popularności tylko w tym utwierdza. Ciekawie również wygląda zestawienie sprzedaży poszczególnych producentów, gdyż jeszcze do niedawna pozycja lidera wyglądała zupełnie inaczej.


Według raportu przygotowanego przez serwis IDC, w pierwszym kwartale 2013 roku wprowadzono na rynek 49,2 mln tabletów. Dla porównania w tym samym okresie roku ubiegłego było ich tylko ponad 20 mln. Pod względem sprzedaży na pierwsze miejsce wysunęło się Apple, sprzedając 19,5 mln iPadów. Sytuacja jednak wygląda zupełnie inaczej w przypadku popularności systemu operacyjnego.

Tablety wyposażone w Androida sprzedano w liczbie 27,8 mln sztuk (56 proc. udziałów). Drugie miejsce należy do iOS (19,5 mln urządzeń z czego ok. 12,5 mln to iPad mini). Co ciekawe, w rankingu znalazły się również tablety z systemem Windows oraz Windows RT (odpowiednio 1,6 mln i 200 tys. sprzedanych sztuk). Pod względem producentów niekwestionowanym liderem po wspomnianym już Apple jest Samsung (8,8 mln tabletów), zaś trzecią pozycję wywalczył ASUS z wynikiem 2,7 mln egzemplarzy.

Reklama

Więcej szczegółów prezentujemy poniżej.

Źródło informacji

instalki.pl
Dowiedz się więcej na temat: Apple | Samsung | iPad | Samsung Galaxy Tab | Android | iOS | Asus | Tablet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy