Jak idzie sprzedaż Surface’a z Windowsem RT?

Pod koniec października oficjalnie rozpoczęła się sprzedaż tabletu Microsoftu. Chociaż w tym czasie miało miejsce wiele innych premier, o modelu Surface i tak było naprawdę głośno. A jak to przełożyło się na wyniki sprzedaży?

Tuż przed wejściem Surface na rynek, Apple zaprezentował iPada mini, a chwilę później Google pokazał światu dwa nowe Nexusy. Na dodatek pierwsze recenzje tabletu Microsoftu nie były zbyt pozytywne, chociaż głównie ze względu na sam system, niż inne aspekty techniczne.

Steve Ballmer, zapytany przez francuską gazetę o wyniki sprzedaży tabletu, powiedział, że “początkowa sprzedaż jest skromna". Dodał, że regiony dostępności to tylko USA i Kanada, a niewielka liczba kanałów dystrybucji także nie pomaga. Trochę to dziwi w obliczu częstej sytuacji, gdy urządzenie było niedostępne w magazynie (w sklepie internetowym).

Reklama

Niedługo po tym Microsoft postanowił wszystko wyjaśnić i wystosował oświadczenie:

"Zapytany o Surface, Steve użył wyrazu “skromny" w kontekście podejścia firmy do rozpoczynania produkcji i dystrybucji Surface’a z Windowsem RT, który był dostępny wyłącznie w naszym sklepie internetowym i sklepach Microsoftu w USA oraz Kanadzie. Chociaż nasze podejście było skromne, Steve zauważył, że rynek odebrał urządzenie fantastycznie i właśnie dlatego dodał, że wkrótce będzie ono dostępne w większej liczbie krajów i sklepów".

Trudno powiedzieć co Ballmer naprawdę miał na myśli. Ale wyjaśnienie brzmi sensownie i prędzej spodziewałbym się dużych wyników sprzedaży. Na razie koncern może świętować sukcesy, chociaż na horyzoncie już pojawiły się pierwsze problemy.

Przy okazji CEO Microsoftu nie mógł pominąć tego, na co czeka większość fanów Windowsa - Surface z procesorem Intela. Pełnoprawny Windows 8 to bardzo duża zaleta, dzięki temu nie będzie problemu z uruchamianiem aplikacji napisanych na - standardową dla komputerów - architekturę x86/64.

Steve wyraźnie liczy na sukces Surface’a z Windowsem 8 i nie ma w tym nic dziwnego. Jestem ciekaw jak konsumenci poradzą sobie z dwoma podobnymi urządzeniami, różniącymi się przede wszystkim wersją systemu oraz architekturą. Na razie Microsoft nie wydaje się zbytnio uświadamiać konsumentów, ale może będzie to bardziej widoczne, gdy obydwa tablety dotrą do szerszego grona odbiorców.

Michał Brzeziński

http://komorkomania.pl

Komórkomania.pl
Dowiedz się więcej na temat: Microsoft Surface | Windows | tablet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy