iPad mini sprzedaje się o wiele lepiej niż większa wersja

iPad mini dostępny jest na rynku dopiero pół roku, jednak nie przeszkadza mu to w zdobywaniu coraz większej popularności, która przyćmiła już osiągnięcia konkurentów i większego iPada.

Apple nie podaje szczegółowych danych dotyczących sprzedaży iPada mini, jednak redaktorom  serwisu DigiTimes udało się dotrzeć do dostawców podzespołów i na podstawie zdobytych informacji oszacować liczbę tabletów, które trafiły na rynek. Według szacunków od stycznia do marca bieżącego roku nowych właścicieli znalazło aż 19,5 mln iPadów z czego 12,5 mln to jego mniejsze wersje. Wynika z tego, że aż 64 proc. wszystkich sprzedanych w ostatnim czasie iPadów to wersje mini.

Wynik jest o tyle imponujący, że w ofercie firmy Apple możemy znaleźć obecnie trzy generacje dużych tabletów, które celują w różne półki cenowe, natomiast wersja mini na razie musi radzić sobie sama. Z drugiej zaś strony można uznać, że jeśli ktoś chciał kupić większą wersję tabletu, to już to zrobił.

Reklama

Rosnąca popularność iPada mini nie powinna dziwić. Cechuje się on dokładnie tą samą funkcjonalnością co jego większy brat, a przy tym jest o wiele bardziej poręczny, a jego cena - oczywiście jak na standardy Apple’a -  nie odstrasza. Miejmy nadzieję,  że jego przyszłe wersje choć trochę podgonią większego iPada pod względem specyfikacji, bo dwie generacje różnicy to trochę za dużo.

W przyszłości to jednak 7,9-calowy tablet może stać się oczkiem w głowie Apple’a, a wersja z ekranem o przekątnej 9,7 cala całkowicie zniknie z rynku.

Miron Nurski

Komórkomania.pl


Komórkomania.pl
Dowiedz się więcej na temat: iPad | Apple | tablet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy