11,8 mln sprzedanych iPadów, konkurencja daleko w tyle

Jak wynika z raportu publikowanego wczoraj przez firmę analityczną ABI Research, Apple iPad wciąż trzyma w garści lwią część rynku tabletów i nie pozwala zbliżyć się do siebie konkurencji.

W pierwszym kwartale 2012 do klientów trafiło 11,8 mln tabletów Apple, co jest jedenastokrotnie lepszym wynikiem od zajmującego drugie miejsce w peletonie Samsunga. W ciągu pierwszych trzech miesięcy nowego roku koreański producent sprzedał 1,1 mln urządzeń i pokonał Amazon i jego Kindle Fire, którego popularność zaczęła spadać po bardzo dobrym kwartale świątecznym.

Jeff Orr, dyrektor do spraw badań konsumenckich w ABI Research, widzi podobieństwo w zachowaniu rynku tabletów internetowych i telefonów komórkowych. W dziedzinie słuchawek prym wiodą Apple i Samsung, podczas gdy wyniki sprzedaży konkurencji bardzo się wahają.

Apple sprzedaje 8-krotnie więcej tabletów z modemem 3G/4G niż Samsung. Znakomita większość klientów woli jednak urządzenia wyposażone wyłącznie w moduł Wi-Fi. Mówiąc o iPadach, nie mógłbym nie wspomnieć o pewnej ciekawostce. Od momentu wprowadzenia pierwszej generacji tabletu w 2010 roku, do rąk klientów trafiło ponad 67 mln iPadów.

Reklama

Źródło informacji

tabletowo.pl
Dowiedz się więcej na temat: iPad | wyniki finansowe | tablet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama