Sklep Google Play nie działa prawidłowo - co zrobić?

​Sklep Google Play zazwyczaj działa poprawnie, ale z pewnością każdemu z chociaż raz przydarzyło się, że ta aplikacja odmawiała współpracy i za nic w świecie nie można było z niej poprawnie korzystać. W takim razie co robić? Problemów jest wiele, rozwiązań też. Zapraszamy do zapoznania się z naszym krótkim poradnikiem.


Wyczyść pamięć podręczną (cache) 

Reklama

Wchodzimy w: Ustawienia -> Aplikacje -> Sklep Google Play. Tutaj wybieramy opcję: "Wyczyść pamięć podręczną". Służy ona do zapamiętywania najczęstszych ruchów użytkownika, co z kolei przyspiesza pracę aplikacji. Jednak zawsze mogą wkraść się błędy stąd może on powodować problemy z działaniem sklepu Play.

Wyczyść dane
 
Tym razem jest to o wiele bardziej drastyczne rozwiązania - czyścimy wszelkie dane związane ze sklepem Play, a więc wszelkie ustawienia i wprowadzane przez nas zmiany Jak to zrobić? Identycznie jak w punkcie wyżej, ale tym razem wybieram wybieramy "Wyczyść dane".

Odinstaluj aktualizacje

Nauczeni doświadczeniem, doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że nowe aktualizacje mogą przynieść  więcej szkody niż pożytku. Tym samym ponownie w tym samym miejscu wybieramy opcję "Odinstaluj aktualizacje".

Skorzystaj z najnowszej wersji

Teraz pójdziemy w drugą stronę, a więc zainstalujmy najnowszą dostępną wersję sklepu Play. Wszystkie wydania tej aplikacji znajdziecie pod następującym linkiem: Klik! Jeśli jednak najnowsza edycja również nie pracuje poprawnie to można spróbować nieco starszą propozycję.

Wyczyść pamięć podręczną i dane usług Google Play  

Podobnie jak w przypadku dwóch pierwszych punktów, tym razem czyścimy wszelkie pliki związane z usługami Google Play, które również znajdziecie w Ustawieniach -> Aplikacje.


Dowiedz się więcej na temat: Google Play

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje