Seniorzy pod komórką

Ericsson ustalił, że w ciągu ostatnich 3 lat najbardziej do korzystania z telefonów komórkowych przekonały się osoby powyżej 50. roku życia, określone w badaniu jako "Tradycjonaliści".

To najszybciej rosnąca grupa użytkowników komórek, w której stopień penetracji wzrósł ponad dwukrotnie z 23 proc. do 50 proc.. Do korzystania z telefonii mobilnej nowych użytkowników mogą zachęcić niższe rachunki za połączenia. Umożliwia to rozwiązanie Dynamic Discount Solution firmy Ericsson.

85 proc. Polaków korzysta z telefonów komórkowych. Oznacza to wzrost o 13 punktów procentowych w porównaniu z badaniem z 2006 roku. Największy wzrost został zaobserwowany wśród osób powyżej 50 roku życia, korzystających głównie z podstawowych funkcji telefonu, gdzie stopień penetracji osiągnął 54 proc.

Reklama

Wzrostowi penetracji telefonów komórkowych w Polsce towarzyszy widoczny spadek posiadania telefonów stacjonarnych w domach. W aktualnym badaniu 58 proc. respondentów zadeklarowało posiadanie telefonu stacjonarnego w domu. W analogicznym badaniu z 2006 roku taki fakt potwierdziło 65 proc. respondentów.

W porównaniu z poprzednim badaniem wzrosła również długość rozmów przez telefon komórkowy, z 15 minut deklarowanych w 2006 do 26 minut w 2009 roku. To blisko 74-procentowy wzrost długości rozmów. Powiększył się parytet zarówno rozmów prywatnych jak i służbowych - z 4 do 9 minut w przypadku rozmów prywatnych i z 11 minut do 17 w przypadku rozmów służbowych. Na tle Europy rozmawiamy przez komórkę jednak wciąż rzadziej niż inne nacje - Niemcy rozmawiają przez 34 minuty, Szwedzi przez 41 minut a Włosi aż przez 56 minut.

Najwyższy wskaźnik wzrostu penetracji telefonii komórkowej odnotowano w grupie osób starszych (50+) korzystających z podstawowych funkcji telefonu. Penetracja w tej grupie wzrosła o 31 punktów procentowych w porównaniu z poprzednim badaniem - z 23 proc. do 54 proc.

Ericsson posiada w swoim portfolio rozwiązanie Dynamic Discount Solution, dzięki któremu operatorzy telekomunikacyjni mogą efektywniej wykorzystywać własną sieć i zachęcić użytkowników do jeszcze częstszego korzystania z komórek. Rozwiązanie to pozwala klientowi sprawdzić na wyświetlaczu swojego telefonu, jaki rabat przysługuje mu w danej chwili w określonym miejscu. Podczas małego ruchu w sieci ceny połączeń mogą być niższe nawet o 99 procent.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: 50+ | seniorzy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy