Pora na rozwód z operatorem

Polacy powoli przekonują się, że zmiana operatora komórkowego to nic złego. Firmy dobrze o tym wiedzą, dlatego w 2008 roku rozpocznie się walka o klienta konkurencyjnej sieci.

Masz przestarzały telefon, a do końca umowy jeszcze kilkanaście miesięcy? Nie chcesz przepłacać za rozmowy? Jest spore prawdopodobieństwo, że... nic z tym nie zrobisz. Według firmy doradczej KPMG ponad 70 proc. konsumentów nie chce zmieniać operatora komórkowego, nawet jeśli nie jest zadowolona z jego usług. Jednak przy tzw. "penetracji rynku" (stosunek liczby kart SIM do liczby mieszkańców kraju) wynoszącej ponad sto procent, obok szukania zupełnie nowych klientów, trzeba będzie bić się o tych związanych już z jakimś operatorem komórkowym. Sieci powoli wytaczają najcięższe działa.

Reklama

Lojalność nie popłaca

Według dziennika "Rzeczpospolita", co kwartał od sieci Orange odchodzi między 130 a 150 tysięcy abonentów. - Już od kilkunastu miesięcy nie mniej istotne od zdobywania nowych, jest utrzymywanie wartościowych klientów poprzez specjalne programy lojalnościowe oraz dodatkowe propozycje dla najbardziej aktywnych - powiedziała "Rzeczpospolitej" Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes zarządu PTK Centertel, operatora sieci Orange.

Pozostałe dwie duże sieci także nie mają łatwego życia, aczkolwiek Era - najmniejsza z trzech obecnych od dłuższego czasu na polskim rynku sieci - może się pochwalić małym współczynnikiem odejść na poziomie około 0,5 do 0,6 miesięcznie (całkowita liczba klientów tego operatora wynosi obecnie 12,722 mln). Co zrobić, aby po 2 latach klient nie odszedł do innej sieci?

- Nie warto się wdawać w wojny o odchodzących klientów. Korzystniej jest zadbać o tych, których już mamy, i nie oddać ich konkurencji - podsumował walkę o klienta dla "Rzeczpospolitej" przedstawiciel jednej z sieci GSM. Kluczem mają tu być oferty lojalnościowe, gwarantujące np. więcej darmowych minut, mniejszy abonament lub lepsze telefony - wszystko dla stałych klientów. Rzeczywistość nie jest jednak taka prosta.

Dowiedz się więcej na temat: firmy | Era | telefon | operator | rozwód | pora

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje