Nokia ma 150 lat - od celulozy do Programowalnego Świata

Nokia ma już 150 lat! Jest to okazja do chwili refleksji nad wyjątkową historią firmy, która znajduje się w przełomowym momencie znaczącej transformacji, mającej na celu otwarcie możliwości oferowanych przez "Programowalny Świat".

Od Espoo do Pekinu i od Bangalore do Buenos Aires, a także w trzech polskich lokalizacjach - w Warszawie, Krakowie oraz Wrocławiu, pracownicy spotykają się, by wznieść toast za firmę, która zaczynała od celulozy w XIX-wiecznej południowo-zachodniej Finlandii, a która dzięki odwadze i zdolności przewidywania w obszarze mobilności urosła do rangi globalnej instytucji, dziś skupiając się na wykorzystaniu ludzkich możliwości "świata w sieci".

- Nasza historia, to historia zmian, od papieru do kabli, od kaloszy do telewizorów i od telefonów komórkowych do dzisiejszej Nokii. Przez 150 lat doświadczyliśmy wielu zmian stając się w rezultacie silniejsi, a nasza ostatnia informacja dotycząca firmy Alcatel-Lucent oznacza kolejny kluczowy moment. Ruszamy naprzód z przekonaniem o słuszności tego kroku, z zaufaniem i pokorą, całkowicie skupieni na wykorzystaniu potencjału ciągle rozwijającego się ‘świata w sieci’ - powiedział Rajeev Suri, Prezes i CEO Nokii.

Reklama

Jako pionier w przemyśle mobilnym, za pomocą #maketechhuman, internetowej dyskusji o technologii, jej roli w społeczeństwie i o tym, czy faktycznie służy ona ludzkości Nokia rozpoczęła już debatę nad tym, co może nam przynieść "świat w sieci". Jej celem jest zidentyfikowanie możliwości i wyzwań stawianych przez technologię i kształtowanie przyszłości w dobrym kierunku poprzez dialog, świadomość i istotę rzeczy.

Dzisiejsza Nokia jest wynikiem dwóch znaczących zmian przeprowadzonych w ostatnich latach - kupna udziałów Siemensa w spółce, która w 2013 roku nosiła nazwę Nokia Siemens Networks, a następnie sprzedaży działu Devices & Services firmie Microsoft w 2014 roku.

To, co powstało, jest silną, światową firmą technologiczną z trzema potężnymi działami biznesowymi, z których każdy jest liderem w swojej dziedzinie. Nokia Networks zajmuje czołowe pozycje w większości segmentów rynku, w których konkuruje, łącznie z 4G; HERE jest najsilniejszym graczem w usługach lokalizacyjnych dla sektora motoryzacyjnego; także Nokia Technologies w dalszym ciągu rozwija i zarządza jednym z najsilniejszych i najszerszych zasobów patentowych w naszych sektorach przemysłu.

Wszystkie działy skupiają się na rozwiązaniach dla "świata w sieci", w którym połączeni będą prawie wszyscy ludzie i miliardy urządzeń - według prognoz, co najmniej 50 mld w 2025 r.  - gdzie oprogramowanie będzie utrzymywało te połączenia, systemy analityczne dostarczą informacji i znaczeń i gdzie automatyka zapewni prostotę i efektywność działania.

Na tak silnych fundamentach, 15 kwietnia 2015 Nokia zapowiedziała następny krok w swojej transformacji - połączenie z Alcatel-Lucent, które pozwoli stworzyć innowacyjnego lidera w technologii i usługach nowych generacji dla świata połączonego za pomocą IP. Proces planowania w ramach tej transakcji jest już w toku i firma spodziewa się zamknięcia transakcji w pierwszej połowie 2016 r. Proponowana transakcja podlega aprobacie udziałowców Nokii, przeprowadzeniu odpowiednich konsultacji z przedstawicielami rad pracowniczych, uzyskaniu zgody urzędów regulatorskich oraz innym zwyczajowym warunkom.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Nokia | smartfony | telefony komórkowe

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje