Jak wzmocnić lub zagłuszyć sygnał telefonu komórkowego?

Problemy ze złapaniem sygnału? Pracownicy wysyłający SMS-y w godzinach pracy? Na rynku dostępne są urządzenia, które skutecznie wzmocnią albo zagłuszą sygnał telefonu.

Wszyscy znamy ten scenariusz - wchodzimy do jakiegoś klubu albo sklepu, a nasz telefon komórkowy nie potrafi znaleźć sygnału. Jak się okazuje, istnieją urządzenia, które mogłyby pomóc nam i wszystkim innym osobom w miejscu, które ma problemy ze słabym sygnałem. Rozwiązanie działa jednak w obie strony - pracodawca skutecznie może pozbawić swoich pracowników dostępu do telefonów bez zabierania im aparatów. Specjalizująca się w rozwiązaniach dotyczących problemów z zasięgiem telefonów komórkowych firma CellAntenna Corporation ma swojej ofercie tak produkty wzmacniające, jak i zakłócające sygnał GSM.

Reklama

Sygnał widzę!

System wzmacniania sygnału o nazwie CellAntenna składa się z anteny wewnętrznej i anteny zewnętrznej, która łączy się ze wzmacniaczem w celu zwiększenia siły sygnału i równomiernego rozprowadzania go na powierzchniach, gdzie ten system jest instalowany. Dzięki temu rozwiązaniu powinien zostać zredukowany problem zerwanych połączeń i zanikającego sygnału. Zestawy wzmacniające mogą być także wykorzystane jako systemy przenośne podczas różnego rodzaju imprez, a także w innych sytuacjach, gdzie system instalowany jest tymczasowo.

CellAntenna Corporation oferuje trzy różne zestawy, które różnią się jedynie zasięgiem. Podstawowy model nadaje się domów, mieszkań, pomieszczeń biurowych do 10 użytkowników.

Lepsze modele stanowią już opcję dla średniej wielkości powierzchni takich jak: biura, domy, niewielkie fabryki i magazyny. Istnieje także antena dla powierzchni do 20 tys. metrów kwadratowych.

Metoda działania CellAntenna jest prosta - na zewnątrz zostaje zainstalowana antena zewnętrzna, która zbiera sygnał i przesyła go wzmacniacza, który do znowu podłączony jest do anteny wewnętrznej. Dalej sygnał trafia do telefonów komórkowych. Niestety, instalacja takie systemu nie jest tania (wszystko zależy od rozmiarów danej miejscówki), a nie istnieją naprawdę skuteczne miniaturowe urządzenia, które można by włożyć do kieszeni i uzyskać efekt w postaci wzmocnienia sygnału.

"Wyszukiwanie sieci"

Są jednak miejsca, w których brak zasięgu jest wręcz konieczny. Pierwszą przychodzącą na myśl placówką jest szpital, a konkretnie niektóre z sal czy oddziałów. Tutaj CellAntenna Corporation także przygotowała serię produktów, których zadaniem jest zakłócanie komunikacji w sieci komórkowej na małych obszarach. Producent mówi o wykorzystaniu tego typu urządzeń nie tylko w szpitalach, ale na lotniskach, w salach sądowych, elektrowniach atomowych, laboratoriach o wysokim stopniu zabezpieczeń, a także zakładach karnych. Seria zakłócająca sygnał nosi nazwę CJAM, i oprócz celów cywilnych, można ją wykorzystać do... obrony przed atakiem terrorystycznym, zmniejszając szansę na odpalenie ładunków wybuchowych na odległość.

Najsłabsze urządzenie z serii, CJAM 100, zagłusza sygnał jedynie w odległości 3,5 m. Najbardziej rozbudowane stacjonarne systemu potrafią uniemożliwić dzwonienie z telefonów w potężnych kompleksach. Istnieje także szansa na selektywne stosowanie zakłócania w jednym obszarze, z równoczesnym nieograniczonym przekazem sygnału komórkowego w innym.

Telefony komórkowe dzwoniące w kinie - chyba wszyscy mamy tego dosyć. Teoretycznie z podręcznym CJAM 100 możemy skutecznie popsuć komuś jego ulubione hobby, czyli gadanie podczas filmu. W rzeczywistości jednak produkty CellAntenna Corporation nie są przeznaczone dla indywidualnych użytkowników, szczególnie widać to na przykładzie CellAntenna. Czy kiedykolwiek doczekamy się tego typu rozwiązań dla "przeciętnego śmiertelnika"? Zwiększająca się liczba operatorów i telefonów komórkowych może doprowadzić do sytuacji, w której nie obędzie się bez konieczności wzmocnienia sygnału. Na razie jednak jesteśmy skazani na szukanie sygnału.

ŁK

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: wzmocnienie | sygnały | problemy | sygnał
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama