Jak Polacy korzystają ze smartfonów i tabletów?

Instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC przeprowadził na zlecenie firmy Eniro Polska badanie, którego celem było poznanie preferencji użytkowników smartfonów i tabletów. O opinię zapytano 524 osoby w wieku 18-65 lat. Wnioski z badania dowodzą, że Polacy są coraz bardziej mobilni, a urządzenia mobilne, zwłaszcza smartfony, odgrywają dużą rolę w poszukiwaniu informacji o firmach, produktach i usługach.

Eniro to firma specjalizująca się w wyszukiwaniu lokalnych przedsiębiorstw, a jej sztandarowym produktem jest Panorama Firm. Badanie miało na celu poznanie zwyczajów osób korzystających z mobilnego internetu i podczas jego realizacji zapytano respondentów o następujące kwestie:

Reklama

Częstotliwość korzystania z urządzeń mobilnych

Okazuje się, że zależy ona od preferowanego nośnika. Jak wynika z badania, na co dzień to komputer jest nadal najczęściej używany do przeglądania stron internetowych - 96,1 proc osób korzysta z niego codziennie lub prawie codziennie. Wśród posiadaczy smartfonów - 72 proc. osób używa go równie często, zaś wśród osób posiadających tablet - 53,9 proc. osób. Wśród smartfonów najpopularniejsze są telefony z ekranem dotykowym (82,7 proc.) i systemem operacyjnym Android (68,8 proc. badanych).

Miejsca korzystania z internetu

Smartfony i tablety w pełni zaspokajają potrzeby informacyjne i rozrywkowe. Analizując częstotliwość użytkowania tych dwóch urządzeń, w warunkach domowych częściej korzystamy z tabletu niż z telefonu (92,7 vs. 87,1 proc.).W pozostałych sytuacjach niekwestionowanym liderem jest smartfon.

Cel korzystania z urządzeń mobilnych

Jeśli chodzi o cele korzystania z internetu w urządzeniach mobilnych, telefonu używamy m.in. do czytania wiadomości (81 proc.), obsługi poczty (78 proc.), pozyskiwania informacji i korzystania z portali społecznościowych (61 proc.). Tablet z kolei dominuje podczas oglądania filmów i seriali (65 proc.), grania w gry (57 proc.), internetowych zakupów i dokonywania wszelkiego typu rezerwacji.

W odniesieniu do poszukiwania informacji lokalnych za pośrednictwem smartfona czy tabletu, kluczowe dla zwolenników urządzeń mobilnych są dane kontaktowe firmy (41, 5 proc.), lokalizacja, trasa dojazdu (34,7 proc.) oraz adres strony www (34,1 proc.). Informacje są głównie uzyskiwane poprzez wyszukiwarki (84,1 proc.), opinie na forach internetowych (78, 4 proc.), a także opinie ekspertów (61,1 proc.). Dla użytkowników smartfonów najważniejsze są dane teleadresowe, natomiast większy ekran tabletów ułatwia przeglądanie opinii i porównywanie cen.

Znajomość aplikacji mobilnych

Badanie potwierdziło również popularność aplikacji mobilnych. Prawie 98 proc. badanych deklaruje znajomość nowoczesnych trendów w poszukiwaniu informacji lokalnych. Jak można się spodziewać, użytkownicy najchętniej wybierają aplikacje bezpłatne (99,6 proc.). W przypadku konieczności zapłacenia za usługę najbezpieczniejszym i najłatwiejszym sposobem płatności okazał się SMS (30,3 proc.). Użytkownicy z zainteresowaniem patrzą również na zupełnie nowe możliwości smartfonów, jak opcja otrzymywania zniżek (38,4 proc.), zbierania punktów lojalnościowych (28,8 proc.) i używania jako kartę płatniczą (13,5 proc.).


INTERIA.PL/informacje prasowe

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje