Femtokomórki zastąpią komórki?

Czy tradycyjne sieci telefonii komórkowej zostaną zastąpione przez technologię femtokomórek? Użytkownicy są gotowi na takie zmiany.

Na międzynarodowej konferencji Femtocells Europe 2008 w Londynie Motorola przedstawiła rezultaty badań nastawienia europejskich konsumentów do nowej, technologii femtokomórek. Mimo tego, że początkowo większości respondentów (75 proc.) trzeba było przedstawić najważniejsze korzyści płynące z wprowadzenia femtokomórek, idea spotkała się z akceptacją.

Czym jest femtokomórka? Całość przypomina stację nadawczą, przypominającą wyglądem routera. Omawiane urządzenie może swoim zasięgiem objąć budynek lub całe pomieszczenie, np. biuro.

Polacy są najbardziej otwarci na technologię femtokomórek - 67 proc. respondentów zadeklarowało zakup tego urządzenia w Polsce, w Hiszpanii 62 proc., we Włoszech 61proc., we Francji 34 proc., w Wielkiej Brytanii 34 proc., a w Niemczech 33 proc..

Reklama

Femtokomórki mogą zmienić typowe dla nas korzystanie z telefonów komórkowych. W Polsce 41 proc. respondentów stwierdziło, że dzięki tej technologii częściej korzystaliby z telefonu komórkowego w domu. Badanie wykazało również, że femtokomórki są postrzegane jako kolejny element, który rozbudowuje i uzupełnia domowe centrum multimedialne. 51 proc. respondentów było bardzo zainteresowanych wykorzystaniem femtokomórki do tego celu przez całą rodzinę.

Femtokomórki mogą być obsługiwane przez dostawcę posiadającego licencjonowane pasmo. Z badań wynika, że 54 proc. respondentów zadeklarowało chęć zakupienia femtokomórki od swojego dostawcy łącza szerokopasmowego, co wskazuje na to, że konsumenci mogą postrzegać tę technologię jako poszerzenie usług szerokopasmowych. Jednocześnie 1/3 respondentów jest zainteresowana włączeniem femtokomórek do pakietu usług telekomunikacyjnych. Te wyniki podkreślają możliwość zintegrowania mobilnych i szerokopasmowych usług.

Motorola przewiduje, że femtokomórki staną się integralną częścią domowej łączności.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: komórki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy