Android umacnia pozycję, Samsung traci na rzecz konkurencji

Amerykańska firma analityczno-doradcza Gartner przygotowała bardzo ciekawą analizę rynku smartfonów z trzeciego kwartału bieżącego roku. Kolejny raz przekonujemy się, że Android umacnia swoją pozycję, ale Samsung poważnie traci udziały na rzecz coraz silniejszej konkurencji.

Android króluje na rynku smartfonów i raczej nic tego nie zmieni. W trzecim kwartale 2014 roku konsumenci zakupili ponad 250 mln smartfonów działających pod kontrolą tego systemu, co stanowi 83,1 proc. udział w rynku. Jest to również znaczący wzrost w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym, kiedy sprzedało się 205 mln urządzeń z oprogramowaniem Google.

Reklama

Na drugim miejscu znajduje się iOS z wynikiem 12,7 proc. (38,1 mln urządzeń), który jest lepszy od ubiegłorocznego o 0,6 proc. Traci natomiast trzecia siła, czyli Windows Phone - z 3,6 do zaledwie 3 proc. udziałów w rynku.

Warto przyjrzeć się również wynikom poszczególnych producentów. Tutaj Samsung wciąż znajduje się na pozycji numer jeden, ale 24,4 proc. udział w rynku smartfonów za 3 kwartał 2014 roku jest gorszy od ubiegłorocznego o 7,7 proc. W siłę rośnie drugi Apple, który trzyma w garści 12,7 proc. rynku - o 0,6 proc. więcej niż w roku ubiegłym.

Warto odnotować także czwartego największego producenta na świecie - firmę Xiaomi, której udział wzrósł z 1,5 proc. w 2013 do 5,2 proc. w Q3 2014 roku. Trzeci jest Huawei a piąte Lenovo.

Zdecydowanie ciekawsze będą wyniki z czwartego kwartału, ponieważ zostaną w nich uwzględnione nowe, ważne urządzenia, m.in. nowe iPhone’y czy Galaxy Note 4.

Dowiedz się więcej na temat: sprzedaż smartfonów | samsung

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje