Amazon Fire, czyli debiut Amazona na rynku smartfonów

Na rynku zadebiutował pierwszy smartfon zaprojektowany przez Amazon. Urządzenie zostało zaprezentowane przez Jeffa Bezosa podczas specjalnej konferencji prasowej. Amazon Fire nie wyróżnia się specyfikacją sprzętową - producent postawił na innowacyjny interfejs oraz integrację z całą masą usług, które powinny zainteresować głównie użytkowników ze Stanów Zjednoczonych.

Amazon to amerykański gigant dominujący na rynku zakupów internetowych. Firma ma już doświadczenie w projektowaniu sprzętu - w sprzedaży są czytniki ebooków Kindle oraz tablety Kindle Fire. Pojawienie się smartfona było tylko kwestią czasu. 

Fire Phone napędzany jest przez czterordzeniowy procesor Qualcomm Snapdragon 2,2 GHz, układ graficzny Adreno 330 i 2 GB RAM. Na pokładzie znajdziemy pokryty odpornym na uszkodzenia szkłem Gorilla Glass 3, 4,7-calowy wyświetlacz HD (1280x720 px, 315 ppi) z czujnikiem światła otoczenia, podwójne głośniki stereo z Dolby Digital Plus, łączność LTE, Wi-Fi, NFC i Bluetooth.
 
Smartfon ma kompaktowe wymiary, które wynoszą 139,2mm x 66,5mm x 8,9mm. Cała konstrukcja waży 160g. Wewnątrz znajdziemy ponadto baterię o pojemności 2400mAh, która według producenta, powinna zapewnić do 22 godzin rozmów, 11 godzin odtwarzania wideo i maksymalnie 285 godzin czasu czuwania.

Reklama

Amazon postanowił nie oszczędzać na aparacie, który jest kluczowym elementem dla wielu użytkowników. Fire Phone wyposażono w 13-megapikselowy aparat z obiektywem o jasności f/2.0, autofokusem i optyczna stabilizacja obrazu. Na froncie urządzenia znajdziemy dodatkowo kamerę 2,1 MP. W zależności od wersji, użytkownik otrzyma 32 GB lub 64 GB pamięci na dane i multimedia. 

Amazon skupił się na zastosowaniu rozwiązań, których nie znajdziemy u konkurencji. Na froncie zainstalowano 4 dodatkowe kamery, które odpowiadają za wyświetlanie trójwymiarowych elementów interfejsu. Dzięki nim użytkownik będzie mógł przewijać treści poprzez przechylenie urządzenia. Możliwości wspomnianej technologii są oczywiście dużo większe.
 
Kolejną ciekawostką jest dedykowany przycisk Firefly, który rozpoznaje tekst drukowany na plakatach, okładki czasopism, wizytówki, okładki płyt i filmów i wiele więcej. Po wciśnięciu przycisku, który znajduje się na lewej krawędzi urządzenia, uruchomiona zostanie kamera, która powinna rozpoznać obserwowany obiekt. Jeżeli jest to przedmiot, który można zakupić w sklepie internetowym Amazon, smartfon umożliwi zapoznanie się z ofertą.


 
Urządzenie wyposażono w system operacyjny Fire OS 3.5.0 czyli mocno zmodyfikowaną wersję Androida. Bogata baza aplikacji dostarczana jest przez Amazon Appstore. Smartfon trafi na rynek 25 lipca, a na Amazon.com ruszyła już przedsprzedaż. Za wersję 32GB bez kontraktu trzeba zapłacić 649 dolarów. Sprzęt dedykowany jest na rynek amerykański gdzie Amazon ma bardzo silną pozycję.

Źródło informacji

instalki.pl
Dowiedz się więcej na temat: Amazon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy