Tegra 4 oraz konsola o nazwie Project Shield

Nvidia tuż przed oficjalnym rozpoczęciem targów CES 2013 zaprezentowała układ graficzny Tegra 4. Zapowiedziano także przenośną konsolę, która wykorzystuje nowy wynalazek Nvidii.

Znany wcześniej pod nazwą kodową "Wayne", układ Tegra 4 wyposażono w składający się z 72 rdzeni procesor graficzny GeForce - o wydajności graficznej sześciokrotnie większej od poprzedniego układu Tegra 3 - który zapewnia bardziej realistyczne wrażenia płynące z gier i obsługuje wyświetlacze o wyższej rozdzielczości. Jest on również wyposażony w pierwszą czterordzeniową implementację najnowszego procesora centralnego firmy ARM, czyli Cortex A-15, dzięki któremu przeglądanie stron internetowych jest 2,6 razy szybsze, a aplikacje działają wyjątkowo płynnie.

Tegra 4 może również obsługiwać połączenia głosowe i transmisję danych na całym świecie za pośrednictwem sieci 4G LTE, po połączeniu z opcjonalnym procesorem piątej generacji NVIDIA Icera i500. Jest on bardziej wydajny i mniejszy o 40% od tradycyjnych modemów, a także czterokrotnie szybszy od układu Icera poprzedniej generacji.

Reklama

Jednym z nowych rozwiązań procesora Tegra 4 jest architektura fotografii obliczeniowej, która umożliwia automatycznie tworzenie zdjęć i filmów HDR (o dużym zakresie jasności). W najczęstszych scenariuszach użytkowania Tegra 4 pobiera do 45 procent mniej energii od poprzedniego układu Tegra 3. Telefony wyposażone w ten procesor będą mogły odtwarzać filmy w rozdzielczości HD nawet przez 14 godzin.

Główne cechy procesora Tegra 4:

- Procesor graficzny GeForce z 72 specjalnie zaprojektowanymi rdzeniami,
- Czterordzeniowy procesor centralny ARM Cortex-A15 plus energooszczędny dodatkowy rdzeń drugiej generacji,
- Architektura fotografii obliczeniowej,
- Obsługa LTE po połączeniu z opcjonalnym układem Icera i500,
- Obsługa wideo w ultrawysokiej rozdzielczości (4K).


Project Shield

Z jego możliwości ma korzystać konsola o nazwie Project Shield. Oparta na Androidzie i mogąca pochwalić się 5-calowym ekranem oraz możliwością grania przez 10 godzin bez ładowania baterii. Projekt Shield bezproblemowo obsługuje zarówno gry przeznaczone dla systemu Android jak i komputerów PC. Ponieważ jest to urządzenie oparte na systemie Android, ma ono dostęp do wszystkich gier dostępnych w sklepie Google Play. Ponadto może funkcjonować jako bezprzewodowy kontroler i odbiornik gier strumieniowanych z komputera PC wyposażonego w procesory graficzne GeForce, umożliwiając granie w tytuły z biblioteki sklepu Steam w dowolnym miejscu w domu.

Windows i Android to najpopularniejsze platformy komputerowe na świecie. Wokół obu z nich rozwinął się ogromny ekosystem deweloperów oprogramowania. Mimo, że żadna z nich nie została zaprojektowana specjalnie do gier, obie otwarte platformy przyciągnęły miliony graczy. Konstrukcja urządzenia Projekt Shield umożliwia granie w gry dla systemów Android i Windows.

Urządzenie może natychmiast pobrać wszystkie gry dla systemu Android, w tym specjalnie zoptymalizowane tytuły dostępne w sklepie Nvidia TegraZone. Shield funkcjonuje też jako bezprzewodowy odbiornik do gier z umieszczonego w pobliżu komputera PC, wyposażonego w kartę graficzną NVIDIA GeForce GTX 650 lub lepszą. Tę funkcję pokazano na przykładzie m.in. gry "Assassin's Creed III".

Wbudowany w Projekt 5-calowy wyświetlacz wielodotykowy o rozdzielczości HD 1280x720 i gęstości 294 punktów na cal (dpi) jest dostosowany do percepcji ludzkiego oka. Oprócz tego procesor Tegra 4 został wyposażony w technologię Direct Touch, dzięki której reakcja urządzenia na dotyk jest szybsza i bardziej dokładna niż w przypadku standardowych wyświetlaczy dotykowych.

Nie podano jeszcze daty premiery ani Tegry 4, ani Project Shield, chociaż za kulisami już mówi się o połowie tego roku.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Tegra 4 | NVIDIA | konsola
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama