Co psuje się w smartfonach?

Pamięć wbudowana, ekran, port miniUSB - to tylko niektóre z elementów często zawodzących nawet w droższych smartfonach. Producenci elektroniki woleliby nie rozmawiać o tych problemach, ale my mamy dla was listę 10 najczęstszych zagadnień związanych z awariami telefonów. Jeśli macie smartfon lub planujecie jego zakup, warto się z nią zapoznać. Tam, gdzie jest to możliwe, staramy się zaproponować wyjście z patowej sytuacji.

Pamięć wbudowana

Reklama

Gwarancja na zakupiony przez nas telefon to zwyczajowo dwa lata. Często jednak kupujący nie zauważa, że niektóre komponenty smartfonów mają krótszy okres gwarancji. Najczęściej taką klauzulą objęta jest pamięć wewnętrzna smartfonu (pamięć wbudowana).

W tańszych modelach ma ona zwyczajowo 4 lub 8 GB. W droższych od 16 do 128 GB. Niestety, producenci smartfonów z mniejszą liczbą gigabajtów, a co za tym idzie - tańszych modeli, dają wyłącznie pół roku gwarancji na ten komponent. Nieprzypadkowo... Pamięć wbudowana "pracuje" nieustannie, zatem potrafi zawieść z powodu eksploatacji. W razie problemów z nią związanych nie uruchomimy smartfonu.

Dobra informacja jest taka, że wymiana 4 lub 8GB to około 70 zł wraz z robocizną. Zła jest taka, że prawie na pewno stracimy nasze dane - chyba że oddamy je do odzyskania zajmującej się tym specjalistycznej firmie.

Dowiedz się więcej na temat: Smartfon

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje