T-Mobile Polska uruchomił usługą Voice over WiFi (WiFi Calling)

T-Mobile udostępnił klientom technologię Voice over WiFi, zwaną również WiFi Calling, która pozwala na realizowanie połączeń głosowych i wysyłanie/odbieranie SMS/MMS łącząc się z dowolną dostępną siecią WIFI w Polsce i za granicą.

Technologia znajduje szczególne zastosowanie w miejscach, w których z różnych przyczyn siła sygnału operatora jest ograniczona, np. piwnice, budynki o bardzo grubych murach, czy bardzo oddalone od stacji bazowych. Korzystając z sieci WIFI prywatnej lub publicznej możemy w pełni korzystać z usług mobilnych oferowanych przez operatora. Co ważne, w przeciwieństwie do znanych aplikacji i części rozwiązań testowanych już na rynku, VoWiFi od T-Mobile działa natywnie, co oznacza, że nie wymaga od klienta instalacji dodatkowej aplikacji, a także jest wolne od niedogodności jakimi są m.in., prowadzenie oddzielnej listy kontaktów czy wiadomości. W przypadku wyjazdu za granicę VoWiFi to sposób ograniczenia wydatków, gdyż korzystając z sieci WiFi nie ponosimy żadnych kosztów roamingu w przypadku wysyłania i otrzymywania SMS/MMS oraz wykonywania połączeń głosowych. Usługa jest całkowicie bezpłatna.

Reklama

W tym samym momencie T-Mobile wdrożył również technologię Voice over LTE. Z punktu widzenia klienta niesie ona ze sobą dwie najważniejsze korzyści - szybsze zestawianie połączeń oraz niższe zużycie baterii telefonu. To drugie osiągane jest poprzez unikniecie tzw. fallback, czyli przełączenia telefonu z sieci LTE do 3G, co występuje w każdej sieci, która nie ma VoLTE. Dzięki temu zużycie baterii może być nawet o kilka procent niższe, w zależności od liczby wykonywanych połączeń. Również ta technologia jest oferowana dla klientów całkowicie bezpłatnie.

T-Mobile jest pierwszym w Polsce, i jednym z pierwszych na świecie operatorów, który uruchomił obie technologie jednocześnie, co umożliwia obsługę przełączania rozmów pomiędzy sieciami WiFi i siecią operatora (tzw. handover’y). Przełączanie rozmów odbywa się całkowicie automatycznie i jest realizowane w trakcie prowadzenia rozmowy, bez zrywania połączenia.

Rozpoczęcie komercjalizacji nowych technologii oznacza, że będą ona sukcesywnie udostępniane kolejnym klientom. Jako pierwsi mogą z niej skorzystać głównie abonenci indywidualni. Do korzystania z usługi wymagane jest również odpowiedni telefon, posiadający oprogramowanie wspierające technologię VoLTE/VoWIFI.

Pierwszymi modelami telefonów, w sieci T-Mobile, z odpowiednim oprogramowaniem są Samsung S6 i Samsung S6 EDGE. Użytkownicy tych telefonów w sieci T-Mobile, dostali w ostatnich dniach aktualizację oprogramowania wysyłaną przez producenta, która umożliwi automatyczną aktywację VoLTE/VoWIFI. Każdy klient któremu VoLTE/VoWIFI zostanie aktywowane otrzyma wiadomość SMS z odpowiednią informacją. Po jego otrzymaniu należy zrestartować telefon. Zakładamy, że do końca roku około 50 tysięcy klientów będzie miało aktywną ofertę objętą VoLTE i VoWIFi i właściwy telefon.

Rozpoczęte zostały prace nad wdrożenie kolejnych modeli telefonów, co nastąpi jeszcze w tym roku. Zakładamy, że obie technologie będą dostępne dla klientów wszystkich taryf do końca pierwszego kwartału 2017 roku. Jednocześnie do tego momentu liczba terminali, w sieci, obsługujących VoLTE i VoWIFI powinna przekroczyć 500 tysięcy.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy