Xiaomi planuje otworzyć polski oddział. Czy marka podbije nasz rynek?

Odwiedziliśmy chiński sklep Xiaomi, rozmawialiśmy z wiceprezesem firmy, sprawdziliśmy najciekawsze urządzenia - Xiaomi to firma która ma wszystko, aby zawojować polski rynek i bardzo możliwe, ze tak się stanie.

Najprawdopodobniej nie ma w Polsce osoby, która interesowała się w ostatnim czasie kupnem smartfonu i nie słyszała o marce Xiaomi. Mimo iż urządzenia tej firmy są oficjalnie sprzedawane w naszym kraju dopiero od roku, istnieje ona w świadomości Polaków od znacznie dłuższego czasu. Wszystko dzięki chińskim sklepom internetowym (np. AliExpress, GearBest), które od dawna umożliwiają wysyłkę do Polski. 

Xiaomi to chińska firma z siedzibą w Pekinie, założona całkiem niedawno, bo w 2010 roku. W ciągu 7 lat zdążyła jednak zdobyć szeroką rozpoznawalność  i wskoczyć do czołówki największych producentów smartfonów. W przeciwieństwie do firm pokroju Oppo, czy Vivo, Xiaomi ma plan, aby zdominować rynek szeroko pojętej elektroniki nie tylko w Chinach, ale na całym świecie. 

Reklama

Urządzenia Xiaomi cechują się przede wszystkim tym, że są znacznie tańsze od konkurencji i oferują jednocześnie tak samo dobre wyposażenie jak modele bardziej znanych marek. Nie da się ukryć, że to właśnie niskie ceny przyciągnęły większość klientów, ale kluczem do sukcesu okazało się połączenie ich z wysoką jakością wykonania, która wyróżnia Xiaomi na tle większości chińskich marek. 

Obecnie sprzedażą i obsługą posprzedażową sprzętu Xiaomi w Polsce zajmuje się dwóch dystrybutorów: ABC Data i Ingram Micro Poland. Jak powiedział Interii wiceprezes Xiaomi, Wang Xiang, kolejnym krokiem będzie założenie w naszym kraju przedstawicielstwa, co ma się wydarzyć już niedługo. 

Nie znamy jeszcze szczegółów dotyczących wejścia Xiaomi na polski rynek, ani cen produktów, ale wedle zapewnień Wanga, priorytetem firmy zawsze będzie utrzymanie atrakcyjnego stosunku ceny do wyposażenia i jakości. "Nasza filozofia zawiera się w następujących słowach: innowacja dla każdego. Kiedyś, aby dostać ładny, dobrze wykonany produkt musiałeś za niego zapłacić cenę premium. Chcemy to zmienić i dotrzeć ze świetnymi produktami do każdego" - powiedział. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Xiaomi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy