Wiedza, innowacje, inspiracje

Robot uczący dzieci programowania, wirtualna rzeczywistość w służbie realnego biznesu, prezentacja najnowszych aplikacji mobilnych oraz wyjątkowe prelekcje specjalistów z branży – tak w wielkim skrócie można podsumować ostatnią edycję Targów Mobile-IT. Eksperci z sektora e-commerce, IT oraz urządzeń mobilnych po raz czwarty spotkali się w EXPO Kraków i zaprezentowali najnowsze osiągnięcia technologii XXI wieku.

Biznes w doborowym towarzystwie

Reklama

Targi Mobile-IT są jedynym targowym wydarzeniem w Polsce, na którym spotykają się przedstawiciele i eksperci z trzech branż: mobile, IT oraz e-commerce. Podczas tegorocznej edycji zaprezentowało się ponad 60 wystawców, zarówno z Polski jak i zagranicy. Wielkiego zadowolenia z udziału w imprezie nie krył Gardar Gardarsson, który na swoim stoisku prezentował ultranowoczesne słuchawki bezprzewodowe.

- Jestem pod dużym wrażeniem samego miasta - Kraków jest przepiękny. To oczywiście nie wszystko - bardzo pozytywnie oceniam również Targi. Nie spodziewałem się, że odbędę aż tyle obiecujących i dobrze rokujących rozmów biznesowych, zarówno z partnerami z Polski jak i zagranicy. Na pewno tutaj wrócę. Właściwie to już niedługo ponownie pojawię się w Polsce - przylecę by sfinalizować duży kontrakt, który pozwoli mi wejść na kilka zagranicznych rynków. A wszystko to dzięki Targom Mobile-IT! Do zobaczenia na imprezie w przyszłym roku! - podsumował swój udział w wystawie Islandczyk.

W podobnym tonie wypowiadał się Michał Barszcz z software house Codecra.

- Na Targach Mobile-IT wystawiamy się pierwszy raz. Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni, profil odwiedzających idealnie wpisuje się w nasze oczekiwania. Muszę przyznać, że przez ostatnie pięć i pół godziny miałem może 5 minut przerwy w spotkaniach z potencjalnymi kontrahentami. Wszystkie rozmowy były bardzo merytoryczne. Jestem przekonany, że koszt udziału w imprezie już nam się zwrócił. Nawet jeżeli zastosujemy prostą statystykę i przyjmiemy, że 10% ze wszystkich odbytych tutaj rozmów zakończy się nawiązaniem współpracy - górka będzie niebotyczna. Bardzo nas to cieszy. Naszym nadrzędnym celem jest budowa wizerunku nowego brandu - chcieliśmy się tutaj dobrze zaprezentować i zdobyć Klientów. Zależało nam również na pozyskaniu kontaktów z dobrymi programistami - to też się udało. W przyszłym roku na Targach pojawimy się ponownie: być może jako Codecra, a być może jako zupełnie inna marka.

Dotknąć najnowszych technologii

Jedną z największych zalet Targów Mobile-IT jest możliwość przetestowania najnowszych technologii na żywo. Dużym zainteresowaniem Zwiedzających cieszyła się przestrzeń, gdzie każdy mógł przenieść się na kilka chwil do wirtualnej rzeczywistości. VR przestaje się kojarzyć tylko z nową formą rozrywki, coraz większy potencjał dostrzega w niej biznes.

-  Wykorzystanie technologii VR w biznesie jest naturalnym kierunkiem jej rozwoju. Firma inwestując w dobry sprzęt i aplikację może w bardzo ciekawy sposób zaprezentować swoją ofertę. Nie ma w tym przypadku żadnych ograniczeń - wystarczy dobry pomysł. Targi to idealna przestrzeń do prezentacji wirtualnej rzeczywistości. Z udziału w imprezie jesteśmy bardzo zadowoleni, nasze stoisko cieszy się dużym zainteresowaniem - mówi Justyna Janicka z firmy 1000realities.

Spore poruszenie wśród Zwiedzających wywołało również niezwykłe urządzenie, zaprojektowane z myślą o najmłodszych adeptach programowania.  Photon - niewielki futurystyczny robot komunikuje się z dziećmi za pomocą mobilnej aplikacji i poprzez zabawę rozwija się razem z nimi. Uczy dzieci logicznego myślenia, szybkiego podejmowania decyzji i kojarzenia oraz rozwija zręczność i pamięć - a zatem cech tak bardzo ważnych i koniecznych w pracy w branży IT. Na Targach czarował Zwiedzających inteligencją i zachęcał do bliższego kontaktu.

Warto wiedzieć więcej

Równocześnie z częścią ekspozycyjną Targów odbywały się prelekcje w ramach warsztatów workShops i konferencji Mobile-IT. Najlepsi specjaliści w branży podzieli się ze słuchaczami ekspercką wiedzą m.in. z zakresu projektowania doświadczeń w m-commerce, skutecznego e‑mail marketingu oraz bezpieczeństwa w sieci.

- Dla użytkowników kluczowa jest bezpieczna komunikacja. Należy zwracać uwagę na wiele aspektów, np. chronić hasła i korzystać z zaufanych witryn. Istotne jest ograniczenie kanałów komunikacyjnych. Jeżeli nie korzystamy z bluetootha czy wifi - wyłączmy je. Ważne jest także używanie aktualnego systemu. Bezpieczny system to aktualny system  - radził na gorąco tuż po swoim wykładzie Mateusz Biliński z portalu Niebezpiecznik.pl


Informacja prasowa

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje