Wąż – legenda gier na komórki

Ręka w górę, kto nigdy nie grał w Węża lub chociaż o nim nie słyszał. Nikt się nie zgłasza? Nic dziwnego, bo popularny Snake to prawdziwa legenda.

Czasy świetności kultowego Węża dawno już minęły, lecz jego legenda jest wciąż żywa. Ta prosta gra zapewniła sobie trwałe miejsce w historii elektronicznej rozrywki, lecz czy ktokolwiek pamięta jeszcze, skąd wzięły się mknące po ekranie komórki piksele?

Reklama

Wszystko zaczęło się w czasach, kiedy o przenośnych telefonach nikt nawet nie słyszał. Jednym z pierwowzorów Węża była gra Blockade, polegająca pierwotnie na walce z wężem-przeciwnikiem. Pojawiła się ona w roku 1976 i przeznaczona była na automaty. Dwa lata później firma Atari wydała własną, bardzo podobną wersję gry dla konsoli Atari 2600. Własnego, instalowanego domyślnie, Węża doczekał się również system DOS w wersji 5.0. Ta odmiana gry nosiła nazwę Nibbles.

Współczesny Wąż (o ile można tak powiedzieć) narodził się wraz z potęgą Nokii i boomem na telefony komórkowe. W roku 1997 świat ujrzał Nokię 6610, w której Snake zainstalowany został po raz pierwszy. Autorem gry był zatrudniony w fińskiej firmie Taneli Armanto.

To jednak wciąż nie był "ten" Wąż. Kultowa wersja gry - czyli Snake II - przyszedł na świat wraz z modelem Nokia 3310. Tym razem udostępnione zostały już takie opcje, jak np. labirynty lub przechodzenie z prawej na lewą stronę ekranu i odwrotnie.    

Później poszło już z górki. Z czasem toporny Snake zaczął nabierać kolorów, doczekał się wersji 3D i wielu innych, nowoczesnych modyfikacji. No ale to już nie było to samo...

Dowiedz się więcej na temat: Nokia | Wąż | telefon komórkowy

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje