Ulotki Ery wprowadzały w błąd

Urząd ochrony konkurencji i konsumentów uznał, że polska telefonia cyfrowa operator komórkowej sieci Era, narusza prawo wprowadzając klientów w błąd przez niepełne informacje o swoich usługach na ulotkach.

W lipcu 2010 roku urząd wszczął postępowanie, które miało wykazać, czy polska telefonia cyfrowa (operator sieci Era) wprowadzała konsumentów w błąd. Wątpliwości UOKiK wzbudziła treść materiałów promocyjnych operatora - reklamujących nową usługę era sieć rodzinna. Oferta umożliwia wykonywanie darmowych połączeń w ramach wybranej grupy.

Jak wykazało postępowanie, operator nie informował o wszystkich warunkach promocji - zakwestionowane ulotki sugerowały, że z usługi mogą skorzystać wszystkie osoby posiadające abonament w sieci Era - tymczasem oferta była dostępna jedynie dla wybranych. Zgodnie z przepisami konsument ma prawo do jasnej, rzetelniej i niewprowadzającej w błąd informacji. Prezes UOKiK uznała, że przekazując w materiałach promocyjnych nieprecyzyjne informacje o dostępności oferty, operator wprowadzał konsumentów w błąd.

Polska Telefonia Cyfrowa nie została ukarana sankcją finansową, ponieważ przedsiębiorca zobowiązał się zmienić treść rozpowszechnianych ulotek reklamowych. Decyzja jest ostateczna - spółka telekomunikacyjna może odwołać się do sądu.

Reklama

Media2
Dowiedz się więcej na temat: UOKiK | operator | T-Mobile
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy