Tworzą algorytm oszczędnej jazdy

Nawigatory GPS ewoluują od zwykłych urządzeń wytyczających trasy, do zaawansowanych reduktorów zużycia paliwa. Niemiecki producent akcesoriów samochodowych Bosch opracował technologię, która ma działać skuteczniej niż zwykłe systemy omijania korków.

W tym celu specjalny algorytm uwzględnia przy obliczeniach dodatkowo masę pojazdu, jego aerodynamikę, pojemność silnika, parametry układu napędowego, a nawet zachowanie osoby siedzącej za kierownicą. System noszący nazwę ECO2 obniży zużycie paliwa średnio o dziewięć procent, przy czym czas jazdy wydłuży się maksymalnie również o dziewięć procent - informuje magazyn "Technology Review" w wydaniu internetowym.

Tradycyjne nawigatory takich firm jak TomTom czy Garmin wyliczają zużycie paliwa na podstawie znajdujących się na trasie ograniczeń prędkości oraz liczby i rodzajów zakrętów i skrzyżowań. Jednak dana trasa nie zawsze musi być taka sama dla konkretnego pojazdu i kierowcy - twierdzi Stefan Meyer z Bosch Car Multimedia w Hildesheim. Na przykład niektóre samochody odznaczają się lepszym przyspieszeniem niż inne.

Poza tym na określonej trasie rozważny kierowca jest w stanie zaoszczędzić, ale ktoś, kto lubi poszarżować, niekoniecznie wykona swój plan zużycia paliwa. W systemie ECO2 kierowca może zdefiniować własny styl jazdy, wybierając spośród opcji: szybka, normalna lub ekonomiczna. Na podstawie tych ustawień algorytm wyznaczy właściwą trasę.

Reklama
HeiseOnline
Dowiedz się więcej na temat: Bosch | zużycie paliwa | paliwa | algorytm
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy