Plany TP: Szybsza Neostrada, nowa oferta TV

Po pierwszym kwartale 2011 roku Telekomunikacja Polska wciąż notuje spadek liczby użytkowników Neostrady. Operator ma nadzieję, że wyniki te poprawi przyspieszenie internetu oraz nowa oferta telewizyjna.

Na koniec pierwszego kwartału 2011 roku z Neostrady korzystało 1,988 mln abonentów. To oznacza, że w ciągu kwartału ubyło 6 tys., a w ciągu roku 52 tys klientów. Szef Telekomunikacji Polskiej ma nadzieję, że spadkowy trendy zakończy się w drugim półroczu 2011 roku, gdy operator zaoferuje komercyjnie szybszy internet (40 - 80 Mb/s) w technologii VDSL2. Jednak początkowo nowa opcja będzie dostępna dla kilkuset tysięcy linii.

Przypomnijmy, że w ubiegłym roku Telekomunikacja Polska przede wszystkim obniżała ceny Neostrady. To spowodowało, że klienci zaczęli częściej wybierać wyższe opcje (od 6 Mb/s), które stanowią już 40 proc. sprzedaży. Jednak wciąż najpopularniejszą opcją wśród klientów jest 2 Mb/s.

Reklama

Coraz więcej klientów wybiera także internet z telewizją. Jeszcze w drugim kwartale TP zaoferuje nowe pakiety telewizyjne przygotowane we współpracy z telewizją "n". Nowa oferta zostanie przygotowana na bazie umowy między TP i TVN, a abonenci Telekomunikacji Polskiej mogą spodziewać się dostępu do pakietów telewizji "n", które charakteryzują się dużą ilością kanałów HD.

W pierwszym kwartale 2011 roku Telekomunikacja Polska posiadała 577 tys. abonentów usługi telewizyjnej (wzrost o 33 tys.), w tym: 113 tys. to użytkownicy IPTV (spadek o 2 tys.), a 464 tys. to użytkownicy telewizji w technologii satelitarnej (wzrost o 36 tys.). W ciągu roku Telekomunikacji Polskiej przybyło 160 tys. nowych abonentów usługi telewizyjnej. Z płatnych pakietów telewizyjnych (M, L, Orange Sport, HBO) korzysta 137 tys. abonentów.

Media2
Dowiedz się więcej na temat: neostrada | Orange Polska S.A.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy