Pierwszy kwartał 2020 roku na rynku mobile - najwięcej zyskało Xiaomi

Jak pandemia wpłynęła na sprzedaż smartfonów? W pierwszym kwartale tego roku dostawy smartfonów spadły o 13 procent. Liderem w Europie, regionie Wschodnio-Europejskim i w Polsce pozostaje Samsung, ale chińskie marki Xiaomi i Oppo zaczynają radzić sobie coraz lepiej. Traci natomiast Huawei - wynika z raportu Firmy analitycznej Canalys. Natomiast według raportu IDC, Xiaomi znajduje się na pierwszym miejscu w Polsce.

Globalny spadek dostaw i sprzedaży smartfonów był nieunikniony, ale pandemia i zmiany rynkowe okazały się korzystne dla chińskich marek Xiaomi i Oppo (oficjalnie obecna w Polsce od stycznia 2019 r.). Jak sytuacja wygląda w Polsce?

Samsung obronił pozycję lidera (28 proc. rynku), ale zanotował spadek o 26 proc. Na drugim miejscu znalazło się Xiaomi z 27 proc. rynku i wzrostem o 223 proc. Na trzecim miejscu uplasował się Huawei z 23 proc. rynku i spadkiem o 44 proc. Dotychczasowy największy w kraju chiński producent, i idący łeb w łeb z Samsungiem sprzedawca smartfonów, zmaga się z problemami dotyczącymi braku Usług Google i Sklepu Play w swoich telefonach.

Reklama

Na czwartym miejscu znajdziemy Apple z 10 proc. rynku i spadkiem o 19 proc. Największy spadek  zanotowało Lenovo (marka Motorola) - ma 3 proc. rynku i redukcja o 53 proc. Bardzo możliwe, że w następnym kwartale na piątym miejscu w Polsce pojawi się nowy zawodnik.

Poniżej prezentujemy dane Canalys dotyczące regionu środkowo-europejskiego i całej Europy. 

Globalne dane pozycjonują Samsunga jako lidera rynku, za nim znajdziemy Huaweia - drugie miejsce zawdzięcza on pozycji w Chinach. Trzecia pozycja należy do Apple, które zanotowało rekordowy kwartał.

Raport IDC

Firma analityczna IDC opublikowała wyniki dotyczące rynku smartfonów w Polsce za pierwszy kwartał 2020 roku. Według danych z maja 2020 roku na pierwszym miejscu w Polsce, z udziałem w rynku 31,6%, jest Xiaomi. Firma ma blisko 5 punktów procentowych przewagi nad drugim producentem i była jedną z dwóch z TOP 5, które zanotowały wzrost w pierwszym kwartale 2020 roku. Xiaomi pod koniec 2019 roku zajmowało drugie miejsce w zestawieniu.

- Dziękuję naszym wszystkim fanom, klientom, partnerom oraz całemu zespołowi Xiaomi w Polsce. To dzięki Wam, po niecałych czterech latach od oficjalnego pojawienia się w Polsce, zdobyliśmy pierwsze miejsce i mamy największy udział w rynku smartfonów. Obiecuję, że będziemy nadal wprowadzali kolejne niesamowite produkty - powiedział Tony Chen, general manager w regionie CEE & Nordic, komentując ten wynik.

Chińskie marki walczą o Polskę

Chińskie marki Xiaomi, Oppo, Vivo, Realme i OnePlus próbują wykorzystać osłabioną przez amerykańskie embargo pozycję Huaweia, aby przejąć od niego część potencjalnych użytkowników.


W kwietniu w Polsce zadebiutowała konkurencyjna dla niedrogich telefonów Xiaomi marka Realme. Agresywną politykę kolejnych premier prowadzi w Polsce Oppo. Xiaomi natomiast zyskuje na swojej ugruntowanej pozycji i sieci sprzedażowej.  

Branżowe plotki od kilku miesięcy mówiły o debiucie Vivo, kolejnego znaczącego gracza z Chin. Możliwe, że ograniczenia wynikające z pandemii opóźniły start kolejnej firmy w Polsce.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Xiaomi | Samsung | Huawei
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy