Huawei ma 22 proc. polskiego rynku

Według ostatnich badań Instytutu GFK dotyczących 2016 r. w maju Huawei osiągnął 22 proc. udziału w polskim rynku.

Przez wiele lat rynek urządzeń mobilnych w Polsce był zdominowany przez dwóch gigantów - ostatnio się to zmieniło. Huawei wyprzedził większość producentów smartfonów, a jego popularność wciąż rośnie w ekspresowym tempie. W stosunku do ubiegłego roku w I kwartale 2016 udział firmy w rynku zwiększył się o 833 proc. Obecnie Huawei ma 22 proc. polskiego rynku smartfonów wg danych GFK. Na światowym rynku sprzedaż Huawei wzrosła o 64 proc. w stosunku do ubiegłego roku i wyniosła ponad 28,3 mln sztuk urządzeń.

Reklama

 - Huawei zajmuje obecnie trzecie miejsce w światowym rankingu producentów - mówi Derek Yu, dyrektor zarządzający CBG Huawei Polska. - Bardzo intensywnie pracujemy nad innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi. Inwestujemy w badania i rozwój naszych produktów, dzięki czemu teraz widzimy efekty naszych wysiłków. Konsumenci doceniają wysokiej jakości urządzenia, dlatego sprzedaż smartfonów Huawei ciągle rośnie.  

Już drugi rok z rzędu Światowa Organizacja Własności Intelektualnej (WIPO) przyznała Huawei pierwsze miejsce wśród firm, które złożyły najwięcej wniosków patentowych. W 2015 r. Huawei zgłosił 3898 patentów, o 450 więcej niż w 2014 r. Jednym z efektów zaangażowania w rozwój innowacji jest stworzenie Huawei P9. Zainstalowany w smartfonie podwójny aparat, został opracowany we współpracy z legendarną firmą fotograficzną Leica. Sukces sprzedaży modelu P9 to także efekt zintegrowanej kampanii marketingowej oraz współpracy z Robertem Lewandowskim. Lewandowski został ambasadorem Huawei w 2015 r., przy wprowadzeniu na polski rynek smartfona Huawei P8. Firma zanotowała wzrost sprzedaży modeluP9 o 400 proc. w porównaniu z ubiegłorocznym flagowcem P8. 

Dowiedz się więcej na temat: Huawei

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje