Dostawcy sieci oszukują internautów

Jakość dostępu do internetu często ma się nijak do ustaleń zawartych w umowie. Nowe przepisy mają uniemożliwić dostawcom oszukiwanie klientów.

Problemy z dostawcami internetu to temat znany i wielokrotnie opisywany. Nieprecyzyjne określenie prędkości łącza, blokowanie niektórych usług i wolny, blokowany przez nieżyciowe procedury obieg dokumentów to - niestety - w naszym kraju norma. Aby walczyć z tymi zjawiskami Komisja Europejska przyjęła sprawozdanie na temat neutralności internetu. Co zawiera dokument? Jak wyjaśnia Neelie Kroes, unijna komisarz ds. agendy cyfrowej, sprawozdanie opisuje różnego rodzaju praktyki szkodliwe z punktu widzenia klientów.

Operatorzy limitują prędkość dostępu do wybranych usług. W Polsce jest to m.in. ograniczenie prędkości transmisji wideo lub wymiany plików w sieciach P2P. Z jednej strony wytłumaczeniem takich działań może być troska o zachowanie przepustowości sieci, a z drugiej - chęć działania na szkodę konkurentów.

Reklama

Nowe regulacje, które wejdą w życie z dniem 25 maja, wzywają do zaprzestania takich praktyk. Kolejną - istotną z punktu widzenia klienta - modyfikacją przepisów, ma być możliwość zmiany operatora w ciągu jednego dnia roboczego.

Przez najbliższe miesiące państwa unijne mają sprawdzić, jak wygląda świadczenie usług przez lokalne firmy, zapewniające dostęp do sieci. Jeśli niekorzystne dla klientów praktyki okażą się powszechne, Komisja przygotuje szczegółowe przepisy wymuszające zmiany.

Łukasz Michalik

Źródło: http://vbeta.pl

vbeta
Dowiedz się więcej na temat: Internet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy