Dopracowane aplikacje na Androida będą teraz nagradzane przez Google

Google zmienia algorytm pozycjonowania aplikacji w Sklepie Play. Kryteria są proste i zmiana powinna wpłynąć pozytywnie na wybory użytkowników.

Chodzi przede wszystkim o energooszczędność i stabilność. Google zamierza sprawdzać aplikacje pod kątem tych dwóch kryteriów, a także zwracać uwagę na komentarze użytkowników. Specjalny algorytm będzie weryfikował i sortował aplikacje w taki sposób, żeby użytkownik rzadziej czuł się zawiedziony instalując pierwsze pozycje z listy.  

Reklama

Aplikacje, które okażą się być mało przyjazne użytkownikowi, a ich działanie będzie odbiegało od prawidłowego, będą przesuwane na dół listy wyszukiwania. Te przemyślane, stabilne i rzadko odinstalowywane z kolei wskoczą na pierwsze miejsca. 

Dotychczas, głównym kryterium były opinie użytkowników i popularność aplikacji. Jak zauważyli jednak administratorzy, często nie odzwierciedlało to rzeczywistej użyteczności i jakości aplikacji. Nowy algorytm ma zostać wprowadzony wraz z nadchodzącą aktualizacją Google Play, która zostanie udostępniona w najbliższych tygodniach. 

Dowiedz się więcej na temat: Google Play

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje