Chińskie firmy kontrolują 1/3 rynku smartfonów w Polsce

IDC informuje, że w ubiegłym roku sprzedano w Polsce 7,5 mln smartfonów. W ostatnim kwartale na rynek trafiło 1,88 mln tego typu urządzeń. Największy wzrost sprzedaży zanotował chiński Huawei, w pierwszej trójce znaleźli się także Samsung i Apple.

Największą zmianą na polskim rynku smartfonów jest osiągnięcie wysokiego wzrostu sprzedaży przez chińskiego producenta Huawei. W pierwszym kwartale 2016 r. smartfony tej firmy odpowiadały za 23 proc. całego wolumenu sprzedaży. Liderem rodzimego rynku został natomiast Samsung 29 proc., na trzecim miejscu znalazło się Apple z udziałem w rynku na poziomie 11 proc.

Reklama

"Przyczyną tak dobrego wyniku chińskich producentów jest dostosowanie portfolio produktów do wymagań polskich konsumentów. Huawei osiągnęło 29 proc. sprzedaży na tym ryku, podczas gdy udział smartfonów innych firm z Państwa Środka w polskim rynku to łącznie 10 proc." - mówi Marek Kujda, analityk IDC Polska.

Dariusz Marnic, szef marketingu Huawei Polska przybliża przyczyny tak dobrej pozycji chińskich producentów smartfonów na polskim rynku. "Chińscy producenci w ciągu ostatnich 2-3 lat podbili serca konsumentów na świecie. Klienci przekonują się, że chińskie smartfony topowych producentów sprawdzają się nie tylko, jeśli chodzi o parametry, ale i przykuwają uwagę ciekawą, wystudiowaną stylistyką i precyzyjnym wykonaniem. Największym wyzwaniem było zwiększenie rozpoznawalności marki oraz „odczarowanie” produktów z Chin, pokazanie ich doskonałej jakości oraz innowacyjnej technologii" - mówi Marnic.

Marnic przypomina, że świecie sprzedano ponad 16 mln flagowego smartfona Huawei - modelu Huawei P8. Model P8 lite był niekwestionowanym liderem sprzedaży w swoim segmencie. Do sprzedaży trafił właśnie jego następca - model P9 lite.

"W pierwszym kwartale 2016 roku, Huawei zanotował na polskim rynku wzrost sprzedaży o 833 proc. w stosunku do tego samego okresu w ubiegłym roku. Z jednej strony to zasługa jakości naszych urządzeń, a z drugiej nowej strategii marketingowej oraz spektakularnej kampanii z Robertem Lewandowskim w roli ambasadora marki" - mówi przedstawiciel Huawei Polska.

"Koncentrujemy się na bieżących oczekiwaniach wszystkich typów klientów - zarówno z sektora biznesowego, jak i klientów indywidualnych. Wiemy, czego oczekują konsumenci i projektując urządzenia koncentrujemy się na potrzebach użytkowników. To są główne czynniki naszego sukcesu na rynku smartfonów" - dodaje Marnic.

IDC zauważa również, że coraz więcej telefonów sprzedaje się w naszym kraju bez pośrednictwa telekomów - spadek z 70 proc. w pierwszym kwartale 2015 r. do 56 proc. w analogicznym okresie tego roku. W tym samym przedziale czasowym spadła także średnia cena smartfona z Androidem - z 225 euro do 159 euro.

"Pomimo ewolucji naszej branży smartfonów, Polska ciągle jeszcze nie dorównuje dojrzałemu rynkowi w Europie Zachodniej, gdzie 88 proc. sprzedanych telefonów to urządzenia inteligentne, w Polsce natomiast odsetek ten wynosi 73 proc." - mówi Kujda.

łum/ jbr/

Dowiedz się więcej na temat: smartfony | Huawei | samsung | apple

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje