Apple: Przeciętny iPhone jest odblokowywany 80 razy dziennie

Apple ujawniło podczas briefingu prasowego poświęconego tematyce bezpieczeństwa, że użytkownicy iPhone'ów odblokowują swoje urządzenia średnio 80 razy dziennie. 89 proc. użytkowników wykorzystuje do tego kody numeryczne lub czytniki linii papilarnych.

Koncern z Cupertino wykorzystał spotkanie z prasą do ponownego przedstawienia swojego stanowiska w sprawie toczącego się sporu z amerykańskimi służbami ws. odszyfrowania telefonu zamachowców z San Bernardino. Apple chciało też zaprezentować swoje pomysły na ochronę prywatności klientów.

Według amerykańskiego koncernu fakt, że większość z użytkowników iPhone'ów korzysta z zabezpieczeń telefonów świadczy o tym, iż traktują poważnie kwestie bezpieczeństwa. W 2013 roku analityk Mary Meeker szacowała, że ludzie sprawdzają swoje telefony do 150 razy dziennie. Jednak w jej raporcie uwzględniono także sprawdzanie powiadomień na tzw. zablokowanym ekranie, który nie wymaga wpisywania kodu lub autoryzacji użytkownika za pomocą czytnika linii papilarnych.

Reklama

Pod koniec marca br. FBI udało się złamać zabezpieczenia i uzyskać dostęp do danych zawartych w telefonie zamachowca z San Bernardino. Apple konsekwentnie odmawiał udzielenia FBI pomocy w odblokowaniu iPhone'a 5C, który należał do Syeda Farooka, jednego z zamachowców odpowiedzialnych za masakrę z 2 grudnia ub.r. w San Bernardino.

Zginęło wówczas 14 osób, a władze uważają, że atak, którego Farook dokonał razem z żoną, był przynajmniej częściowo inspirowany przez Państwo Islamskie (IS). Zamachowcy zostali zabici w policyjnej obławie.

Telefony iPhone zabezpieczane są specjalnym kodem znanym tylko właścicielowi. Dodatkowo nowsze modele rozpoznają odcisk palca właściciela, który jest niezbędny do ich uruchomienia. Kilkakrotne wprowadzenie błędnego kodu powoduje trwałe zablokowanie telefonu. FBI chciała, aby Apple opracował oprogramowanie umożliwiające obejście tych zabezpieczeń.

lm/ jbr/

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Apple | iPhone
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy