Zmiany radiokomunikacyjne pod kanałem La Manche

Eurotunnel powierzył firmie Alcatel-Lucent instalację nowego systemu radiokomunikacyjnego GSM-R zgodnego ze standardami europejskimi. Projekt ma wartość 21,5 mln dol.

Konsorcjum Eurotunnel postanowiło powierzyć firmie Alcatel-Lucent modernizację infrastruktury telekomunikacyjnej tunelu pod kanałem La Manche. Nowy system zapewni najwyższy standard techniczny komunikacji kolejowej w tunelu oraz jeszcze zwiększy bezpieczeństwo systemów. Ma być uruchomiony przed olimpiadą w Londynie w 2012 r.

Reklama

Alcatel-Lucent wdroży swoje rozwiązanie GSM-R w całej sieci Eurotunnel, co usprawni transmisję głosu i danych wykorzystywaną przez personel operacyjny oraz umożliwi lepszą obsługę klientów. Alcatel-Lucent będzie świadczyć również usługi specjalistyczne obejmujące kompleksową integrację, wdrożenie, testowanie i serwis. Rozwiązania te ułatwią zarządzanie coraz większym ruchem kolejowym i jeszcze bardziej poprawią bezpieczeństwo w tunelu.

- Najnowocześniejsza technologia telekomunikacyjna, którą instalujemy w tunelu, pozwoli nam nie tylko zwiększyć bezpieczeństwo, lecz także sprawniej zarządzać ruchem pod kanałem - powiedział Jacques Gounon, prezes i dyrektor generalny firmy Eurotunnel.

Jednym z ważnych zastosowań nowego systemu będzie komunikacja radiowa tor-pociąg, zapewniająca łączność między centrum sterowania ruchem a maszynistą (wraz z rejestracją). Istotne znaczenie dla projektu ma zgodność operacyjna zapewniana przez system GSM-R, ponieważ Eurotunnel komunikuje się z różnymi operatorami kolei i wieloma krajami. GSM-R to kluczowy element Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym (European Rail Traffic Management System - ERTMS), który obsługuje sterowanie i zarządzanie pociągami w ruchu międzynarodowym.

- Nowa infrastruktura telekomunikacyjna umożliwi firmie Eurotunnel bezpieczne dostosowanie się do przewidywanego wzrostu ruchu w tunelu - potwierdził Tom Burns, prezes działu rozwiązań dla przedsiębiorstw w firmie Alcatel-Lucent.

Pełny, komercyjny system, zapewniający zgodność operacyjną z urządzeniami w pociągach, będzie gotowy pod koniec 2012 roku.

Dowiedz się więcej na temat: Alcatel | bezpieczeństwo | Alcatel-Lucent | kanał La Manche

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje