Zmiana operatora z problemami

Trwa kontrola operatorów komórkowych prowadzona przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Mimo, że niektórych operatorzy twierdzą, iż są dobrze przygotowani do przenoszenia numerów, okazuje się, że u wszystkich usługa ta kuleje.

Rzecznik prasowy Urzędu Komunikacji Elektronicznej w wypowiedzi dla radiowej Jedynki powiedział, że problemy z wykonywaniem nowego rozporządzenia związanego z szybkim przenoszeniem numeru mają wszyscy operatorzy komórkowi. Urząd twierdzi, że skala problemu jest ogromna. Do urzędu napływa bardzo wiele skarg od niezadowolonych klientów, którzy narzekają na operatorów. Skargi dotyczą przede wszystkim zbyt długiego terminu przenoszenia numeru.

Najbardziej zacięty konflikt panuje na linii Plus i Play. Spór już dawno przeniósł się do mediów. W czwartek na swoim blogu rzecznik sieci Play ponownie zaatakował sieć Plus twierdząc, że Plus utrudnia przenoszenie ponad 5 tys. numerów. Dariusz Matuszak, dyrektor biura komunikacji korporacyjnej w sieci Plus, na zarzuty Play w wypowiedzi dla radiowej Jedynki stwierdził, że wiele klientów nie może dokonać zmiany Plusa na Play z tego powoduj, że "Play nie jest kompletnie przygotowany do przejęcia tych osób". Play podtrzymuje, że jest przygotowany do przenoszenia numerów w jeden dzień.

Reklama

Przedstawiciel Plusa przyznał, że przenoszenie numerów z Plusa trwa dłużej. Przypomniał, że Plus wystąpił do UKE z wnioskiem o czasowe zawieszenie wykonywania obowiązku przenoszenia numerów w jeden dzień roboczy i do tej pory nie otrzymał decyzji UKE, więc operator na razie nie ma obowiązku stosowania nowych zasad. UKE zapewnia, ze decyzja wkrótce dojdzie pocztą.

Jak radzą sobie operatorzy z szybkim przenoszeniem numeru pokaże dopiero raport UKE. Na razie musimy przyzwyczaić się do publicznych kłótni między operatorami. Obecnie większość operatorów twierdzi, że jest gotowa do szybkiego przenoszenia numeru, ale zaznaczają, że proces ten wymaga współpracy dwóch operatorów oraz wspólnego systemu.

Na razie klientom, którzy planują zmianę operatora z zachowaniem dotychczasowego numeru telefonu pozostaje jedynie nadzieja, że w ich przypadku zmiana ta odbędzie się bez większych problemów. Szacuje się, że w tym roku na zmianę operatora zdecyduje się milion Polaków.

Media2
Dowiedz się więcej na temat: operatorzy | UKE | Plus
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy