W banku: SMS lepszy niż WAP

Usługi bankowe świadczone za pośrednictwem telefonów komórkowych (WAP i SMS) cieszą się w Polsce rosnącym zainteresowaniem. Zdecydowanie więcej klientów korzysta jednak z SMS-ów. WAP ciągle odstrasza stosunkowo wysoką ceną i skomplikowaną obsługą. Poza tym aparaty z dostępem do przeglądarek nie są jeszcze powszechnie używane.

Usługi bankowe świadczone za pośrednictwem telefonów komórkowych (WAP i SMS) cieszą się w Polsce rosnącym zainteresowaniem. Zdecydowanie więcej klientów korzysta jednak z SMS-ów. WAP ciągle odstrasza stosunkowo wysoką ceną i skomplikowaną obsługą. Poza tym aparaty z dostępem do przeglądarek nie są jeszcze powszechnie używane.

Działające w naszym kraju banki starają się udostępniać swoje usługi przez 24 godziny na dobę i przez 7 dni w tygodniu. Ważne jest jednoczesne obniżenie kosztów obsługi jednego klienta. Ma to szczególne znaczenie w kraju tak dużym jak Polska. Pokrycie siecią oddziałów całego kraju byłoby bardzo kosztowne. Przedstawiciele banków dostrzegli jednak, że w naszym kraju w ekspresowym tempie rośnie liczba użytkowników telefonów komórkowych. Dlatego pomysł wykorzystania ich do realizacji usług bankowych szybko znalazł poparcie.

Coraz więcej banków oferuje swoim klientom możliwość korzystania ze swoich usług właśnie za pośrednictwem komórek. Usługi te realizowane są za pośrednictwem protokołu WAP lub krótkich informacji tekstowych SMS. Usługi realizowane w oparciu o krótkie wiadomości tekstowe (SMS) umożliwiają dokonywanie jedynie prostych operacji, a mimo to cieszą się zdecydowanie większym zainteresowaniem niż dający więcej możliwości WAP.

Reklama

(smsbox.pl)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: bank
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy