Uwaga na promocję Simplusa!

Nawet bardzo atrakcyjną dla użytkowników promocję dostępu do internetu w telefonie komórkowym może zepsuć operator, który liczy na naiwność swoich klientów.

Tak się stało w przypadku promocji pakietów internetowych w Simplusie. Trzeba uważanie zapoznać się z regulaminem, aby nie stracić pieniędzy.

W ramach oferty, klienci Simplusa mogą korzystać z pakietu 20 lub 50 MB - odpowiednio za 5 lub 10 złotych. Cena 1 MB - liczonego z dokładnością co do jednego bajta - wynosi w tym przypadku 25 lub 20 groszy. Jest to dość atrakcyjna stawka, biorąc pod uwagę, że liczba wykupionego transferu nawet przy bardzo intensywnym korzystaniu z mobilnej poczty (np. przez gmail.com, itp.) oraz przeglądaniu mobilnych portali jest wystarczająca dla zaawansowanych użytkowników. Gorzej, gdy chciałoby się korzystać z tej opcji na komputerze.

Reklama

Plus wykorzystuje nieświadomość użytkowników, którzy po przeczytaniu informacji dostępnych pod adresem www.simplus.pl wejdą w materiały dostępne na temat pakietów internetowych. Operator "zapomniał" dodać w materiałach reklamowych, że pakiety obowiązują wyłącznie, gdy w przeglądarce komórkowej wybierzemy ręcznie tzw. punkt dostępu (APN) na Internet.plusgsm.pl. W każdym innym przypadku, gdy telefon będzie łączył się przez APN WAP.plusgsm.pl opłata będzie naliczana zgodnie z cennikiem.

W regulaminie usługi wzmianka na temat APN znajduje się jako jeden z podpunktów (gwiazdek), ktoś nieuważny albo nie przeczyta regulaminu albo po prostu go przeoczy. Problem jest jednak w tym, że większość telefonów ma w ustawieniach fabrycznych wprowadzony APN WAP.plusgsm.pl Nieuważni klienci mogą stracić krocie, mimo wykupienia pakietów obniżających koszty połączeń.

Próbowaliśmy reklamować nieprawidłowe - naszym zdaniem - naliczenie usługi. "Straciliśmy" podczas testów ponad 20 złotych - jeden dzień korzystania z podstawowych mobilnych usług internetowych (poczta, portale informacyjne, itd.). Niestety bardzo szybko (po ok. 10 dniach) przyszła z działu reklamacji odpowiedź z informacją o nie uznaniu reklamacji. Oficjalna odpowiedź sieci Plus brzmiała:

Przedmiotowe działania Polkomtel nie stanowiły działań wprowadzających w błąd. Polkomtel w regulaminach promocji Pakiet Internet 50 MB i Pakiet Internet 20 MB należycie poinformował klientów o tym, co obejmują pakiety internetowe. W przypisie nr 4 w/w regulaminów zostało wyraźnie wskazane, że: "Pakiet obejmuje dostęp do Internetu w technologii HSDPA, 3G (UMTS), EDGE i GPRS poprzez połączenia z APN: Internet i www.plusgsm.pl. Pakiet nie obejmuje transmisji danych w ramach usług: WAP, MMS, Wideorozmowa (...)". Klienci, którzy dokładnie zapoznali się z regulaminem, otrzymali zatem wszelkie niezbędne informacje dotyczące funkcjonowania pakietów potrzebne do podjęcia decyzji o udziale w promocji.

Plus zapowiedział, że na razie nie będzie modyfikował oferty.

Media2
Dowiedz się więcej na temat: operator | Plus | Internet | pakiet | Uwaga!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy