Unified Communications - kolejna technologiczna inwestycja

Euro 2012 poruszyło machinę informatyzacji polskich urzędów. Od systemów dedykowanych poszczególnym służbom publicznym, po miejskie centra informacji. Nowe technologie coraz szerzej wkraczają do sfery publicznej.

Po licznych inwestycjach związanych z rozbudową infrastruktury IT na Euro 2012 polski rząd zapowiada kolejne zmiany w tym obszarze. Najbliższe lata mają upłynąć pod znakiem pełnej cyfryzacji i wzrostu nakładów finansowych na projekty związane z e-administracją, e-usługami, oraz szerokopasmowym internetem. - Czas Euro to test oferty producentów IT dla sfery publicznej i rozwiązań, które mają realne zastosowanie w tak zróżnicowanym i specyficznym środowisku - twierdzi Tomasz Miller, menedżer ds. produktu w Jabra.

Reklama

Jeszcze do niedawna rynek IT kojarzony był głównie z biznesem, jednak coraz częściej wdrażanie nowych technologii to również realne korzyści dla administracji państwowej. Jednym z takim rozwiązań jest komunikacja zintegrowana (Unified Communications, UC). Koncepcja UC polega na integracji wielu kanałów komunikacji, jakie obsługują poszczególne urządzenia IT. Za pomocą jednego interfejsu możemy łączyć się z komunikatorami internetowymi, wykonywać tradycyjne połączenia, wideokonferencje, telekonferencje, a także przełączać się na poszczególne sprzęty.

- UC z pewnością możemy zaliczyć do grona rozwiązań, które mają szanse przynieść ogromne korzyści w przestrzeni publicznej. Wykorzystanie tej technologii znajdzie zastosowanie zarówno w takich obszarach, jak centra informacji miast, po wsparcie efektywności służb porządku publicznego"- dodaje Tomasz Miller.

Ponadto Miller zauważa, że przewaga UC nad innymi technologiami tkwi także w jej intuicyjności. - Problemem podczas wdrożeń w polskich urzędach lub innych instytucjach może być niski poziom wiedzy o IT potencjalnych użytkowników. To z kolei rodzi potrzebę szkoleń i generuje dodatkowe koszty. Na takim tle szczególnego znaczenia nabierają rozwiązania intuicyjne - podsumowuje Miller.

Z badań marki wynika, że do 2015 roku liczba osób posługujących się UC wzroście do 49,5 mln. Podobna prognoza kreśli się z badań Frost and Sullivan, gdzie analitycy szacują, że będzie to 50 mln użytkowników.

Jabra ma już na koncie wdrożenie sprzętów zoptymalizowanych pod kątem UC w łódzkim Centrum Kontaktu z Mieszkańcami. Zastosowanie technologii komunikacji zintegrowanej w tego typu miejscu ma w założeniu pomóc organizacji pracy konsultantów, co pozwali na płynność kontaktu i szybsze udzielenie odpowiedzi na zapytania mieszkańców.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: nowe technologie | Euro 2012 | inwestycja

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje