Telefon-magazyn

Przebojem roku 2001 na japońskim rynku telekomunikacyjnym będzie prawdopodobnie bezprzewodowa transmisja danych. Dwaj tamtejsi operatorzy telefoniczni zapowiadają uruchomienie nowych usług, mogących znacznie rozszerzyć zakres wykorzystania telefonów komórkowych i palmtopów.

W porównaniu z klientami z innych krajów, abonenci japońskich sieci komórkowych sięgają po nowości technologiczne znacznie chętniej. Potwierdzeniem tych słów może być wielka popularność systemu i-mode - japońskiego odpowiednika protokołu WAP. W Kraju Kwitnącej Wiśni jest już ponad 10 mln aktywnych użytkowników komórkowego Internetu i - jak twierdzą analitycy - to dopiero początek. Numer jeden wśród japońskich operatorów komórkowych NTT DoCoMo ogłosił właśnie, że wraz z koncernem 3Com wprowadzi w połowie przyszłego roku nową usługę, umożliwiającą skopiowanie każdej strony WWW do palmtopów Palm. NTT uruchomi w tym celu specjalną sieć wykorzystującą zarówno tradycyjny protokół internetowy, jak i własny serwis transmisji pakietowej DoPa. Wybrana strona WWW będzie ściągana do serwera sieci, który po przystosowaniu danych do parametrów palmtopa będzie ją przesyłać do urządzenia. Jak zapewniają inżynierowie NTT, strona po konwersji nie będzie różnić się zawartością od swej odpowiedniczki WWW. Jedynymi mankamentami technologii jest szybkość transmisji - maksymalnie 9,6 tys. bps.- a także konieczność zakupu nowego palmtopa, przystosowanego do współpracy z systemem NTT.

Reklama

Drugą nowość wprowadzi sieć Marubeni Telecom, która w przyszłym roku umożliwi swym komórkowym abonentom ściąganie i składowanie w komórce muzyki i plików graficznych. W Internecie pojawi się serwis "pondoru.com", w którym każdy klient Marubeni będzie mógł założyć sobie skrzynkę o pojemność 5 MB, co - jak zapewniają przedstawiciele sieci - wystarczy do przechowania 10 tys. sygnałów dzwonka, bądź 800 plików graficznych przeciętnej wielkości. Zarządzanie skrzynka umożliwi internetowy telefon komórkowy.

Dowiedz się więcej na temat: magazyn | telefon

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje