Tele2 "kradnie" klientów TP

Ludzie przedstawiający się jako pracownicy Telekomunikacji Polskiej chodzą po domach i proponują podpisanie nowej umowy z Telekomunikacją Polską, ale tylko "dla wybranych abonentów".

W swojej ofercie proponują abonament za 42,70 zł brutto, w którym znajdzie się 60 darmowych minut na połączenia do wszystkich sieci stacjonarnych. Gdy chciałem podpisać z nimi umowę, to usłyszałem, że nie jestem "wybranym" abonentem, bo moje rachunki są za niskie i nie warto ze mną podpisywać umowy.

Reklama

Zapytałem więc ich o cennik, ewentualnie jakiś folder reklamujący tę nową ofertę. Niestety, nic od nich nie otrzymałem, zostałem za to odesłany na infolinię - 0 801 801 222.

Zadzwoniłem, żeby się przekonać, co TP może mi nowego zaoferować. Okazało się, że była to infolinia Tele2, co bardzo mnie zdziwiło.

Zrobiłem małe rozeznanie w bloku, w którym mieszkam. I udało się. Jedna z sąsiadek "prawie" podpisała umowę z tymi oszustami. Była pewna, że to pracownicy Telekomunikacji Polskiej. Gdy podpisywała umowę, nie zauważyła, że pod stertą papierów (umowy są zawierane na papierze samokopiującym) z logo TP są też kartki z logo Tele2. Na szczęście umowę przejrzał również jej mąż, który zauważył, że tak naprawdę podpisują ją nie z TP, a z Tele2. Znając głośne afery związane z osobami podającymi się za pracowników TP, mąż podarł umowę i wyrzucił oszustów ze swojego mieszkania.

W ten oto sposób "pracownicy" Telekomunikacji Polskiej wykorzystują naiwność abonentów TP i podpisują z nimi umowę, która tak naprawdę jest zawarta z Tele2.

Kiedy zgłosiliśmy sprawę do Tele2, rzecznik prasowy tego operatora, Karol Wieczorek, obiecał nam, że zajmie się tym przypadkiem. Zapewniał nas, że owe osoby nie są pracownikami Tele2, lecz firmy zewnętrznej, która wykonuje zlecenia dla Tele2.

Rzecznik przesłał nam również swoje oświadczenie w tej sprawie oraz wzór umowy i ankiety, jaką klient musi wypełnić przy podpisywaniu umowy.

Oto stanowisko rzecznika prasowego Tele2, Karola Wieczorka.

Panie Redaktorze,

Tele2 bardzo ściśle kontroluje jakość pracy przedstawicieli handlowych pozyskujących klientów w imieniu naszej firmy. Nie są to jednak pracownicy Tele2, a niezależnych firm zewnętrznych. Posiadają jednak identyfikatory w barwach Tele2 ze zdjęciem oraz danymi, które pozwalają na identyfikację danego handlowca (imię i nazwisko, PESEL oraz numer identyfikacyjny Tele2). Na identyfikatorze umieszczony jest również numer infolinii, pod którą można sprawdzić czy dana osoba rzeczywiście może pozyskiwać klientów w imieniu Tele2. Aby wyeliminować możliwe nieprawidłowości, zawierając umowę z Tele2 klient podpisuje w sumie trzy dokumenty, bardzo wyraźnie oznaczone logo Tele2, na których składa w sumie cztery podpisy. Jeden z tych dokumentów to oświadczenie klienta(na oświadczeniu klient podpisuje się dwa razy, w dwóch narożnikach), w którym m.in. poświadcza on, iż wie, że Tele2 jest konkurencją dla TP oraz, że otrzymał kopię regulaminu, umowy oraz cennika usług. Dodatkowo do każdego nowego klienta dzwonimy w celu weryfikacji faktu zawarcia umowy i informacji przekazanych przez handlowca. Ponadto do każdego nowego klienta wysyłamy list powitalny, w którym jeszcze raz przekazujemy klientom kluczowe informacje o korzystaniu z usług Tele2, w tym o możliwości odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni od jej zawarcia. W przypadku uzyskania od klienta informacji o poważnych nieprawidłowościach przy zawarciu umowy, Tele2 na życzenia klienta może anulować niewłaściwie zawartą umowę oraz blokuje nierzetelnemu przedstawicielowi handlowemu możliwość pozyskiwania klientów dla Tele2. Osoba taka nie będzie już więcej mogła pracować dla Tele2 w żadnej innej firmie. Zapewniam, że będziemy monitorować sytuację w zgłoszonym przez Pana rejonie.

Dowiedz się więcej na temat: pracownicy | logo | UKE | telekomunikacja | Orange Polska S.A. | tele2

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje