Rynek Idea(lnie) opanowany?
PTK Centertel (operator sieci Idea) poinformował o swoich wynikach za rok 2001 i przedstawił szkic strategii na rok 2002. Jean-Marc Vignolles - wiceprezes ds. operacyjnych PTK Centertel, poinformował, że Idea posiada obecnie prawie 2.700.000 klientów, z których ponad 1.400.000 korzysta z bezabonamentowej usługi POP. Natomiast z sieci analogowej NMT450 korzysta ok. 50.000 abonentów.
"Realizacja celów przyjętych w 2001 r. to potwierdzenie naszych możliwości oraz słuszności przyjętej strategii" - powiedział wiceprezes J-M. Vignolles - "Zdecydowały o tym: opracowanie oferty handlowej wyróżniającej od konkurencji oraz szybka budowa sieci i zdobywanie nowych klientów."
W 2001 Idea przyciągnęła prawie 40% wszystkich nowych abonentow telefonii komórkowej w Polsce W 2002 r. Idea chce utrzymać takie tempo wzrostu sprzedaży, tak by na koniec roku objąć 1/3 rynku telefonii komórkowej w Polsce.
Sukcesy pozyskiwania klientów w sieci sprzedaży Idei oparto o:
* jasną oraz atrakcyjną cenowo i asortymentowo ofertę dla wszystkich segmentów rynku (POP Idea, Idea Optima, Idea Meritum)
* wprowadzanie nowych usług i technologii zgodnie z hasłem 'Ciągle nowe pomysły'
* wysoką jakość obsługi posprzedażnej (BOP)
* łatwą dostępność do zakupu usług (4 kanały sprzedaży)
* edukację klientów w zakresie aktualnej i potencjalnej użyteczności usług telekomunikacyjnych
W 2001 r. Idea udostepniła m.in.:
* nową ofertę dla klientów instytucjonalnych - Idea Meritum (usługa Optymalna, Biznes Grupa)
* nową ofertę dla klientów konsumenckich - Idea Optima (Pakiety Głos. /SMS, Kapitał Minut)
* jako pierwsza na rynku: darmową pocztę głosową w prepaid (POP) oraz możliwość roamingu w prepaid (SMS)
* ogólnopolski zasięg sieci dostępny dla ponad 97% Polaków (ok. 1.000 nowych przekaźników BTS)
* 35 umów roamingowych - obecnie Idea umożliwia abonentom korzystanie z roamingu w 209 sieci w 95 krajach
* usługi m-commerce (oparte na WAP i SMS): serwisy i konkursy SMS-Premium Rate, WBK24SMS, Idea WaPark SMS
* usługę lokalizacji pojazdów AutoGuard
* program lojalnościowy Zostańmy Razem oraz rozbudowany Program Idea Profit
W roku przyszłym PTK Centertel zakłada realizację następujących celów:
* rozbudowę bazy abonentów
* umacnianie marki Idea
* świadczenie w pełni zintegrowanej oferty usług dla wszystkich segmentów klientów obejmujących: usługi głosowe, zawansowane usługi dodane, usługi szybkiej transmisji danych (w szczególności usługi m-commerce)
* podniesienie jakości obsługi klienta
* wdrażanie innowacyjnych rozwiązań wokół usług transmisji danych GPRS
Idea zamierza skoncentrować się także na nowych obszarach rozwiązań biznesowych m-commerce w zakresie:
* różnorodności i ewolucyjności wykorzystywanych technologii (WAP, GPRS, UMTS)
* nowym partnerstwom strategicznym w nowych sektorach działalności (konwergencja usług)
* wykorzystywania synergii w Grupie Telekomunikacji Polskiej S.A. i France Telecom