Polacy wybierają abonament

W minionym roku sieciom komórkowym przybyło 2 mln abonentów - wynika z szacunków "Rzeczpsopolitej". Po raz pierwszy jest więcej abonentów niż użytkowników ofert pre-paid.

W Polsce jest już więcej abonentów usług komórkowych (około 19 mln) niż użytkowników telefonów na kartę (ok. 17-18 mln) - wynika z wyliczeń "Rzeczpospolitej" . Według gazety, w całym 2008 roku polskie sieci komórkowe zdobyły około 2 mln klientów.

Walcząc o klienta abonamentowego operatorzy odpuszczają trochę walkę o klienta ofert pre-paid, których w ubiegłym roku ubyło ponad milion.

Nic w tym dziwnego. Abonent jest bardziej atrakcyjny dla operatora - przynosi im co miesiąc czterokrotnie wyższe wpływy (80 0 90 zł) niż użytkownik telefonu na kartę (20 - 22 zł) i jest znacznie lojalniejszy. Użytkownik telefonu na kartę potrafi zmieniać sieć co kilka miesięcy.

Reklama

Klienci chętnie podpisują umowy z operatorem z powodu tańszych telefonów komórkowych. W Polsce sprzedaje się co roku 8-9 mln sztuk komórek, z czego ponad 90 proc. dystrybuują operatorzy razem ze swoimi usługami telefonicznymi.

Media2
Dowiedz się więcej na temat: abonament
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy