Polacy wolą dużych operatorów

Co kilka miesięcy polski rynek telefonii przenośnej wzbogaca się o nowego wirtualnego operatora komórkowego (MVNO). Mimo atrakcyjnych stawek za połączenia, Polacy wolą sprawdzone usługi dotychczasowych operatorów.

Jak podaje "The Wall Street Journal Polska", powołując się na dane Urzedu Komunikacji Elektronicznej, wirtualni operatorzy telefonii komórkowej do października 2007 roku posiadali łącznie 53 tys. użytkowników. To bardzo mała liczba w porównaniu z Plusem, Orange czy Erą, które posiadają po kilkanaście milionów klientów.

Analitycy rynku są zdania, że przyczynami niepowodzenia wirtualnych operatorów są: mało znane marki, brak dobrej reklamy oraz zbyt późne wejście na rynek, gdy czołowi operatorzy posiadali praktycznie 100 procentową penetrację rynku. Także polski klient jest wyjątkowy i nie lubi zbyt często zmieniać telekomunikacyjnych operatorów.

Reklama

Specjaliści, z którymi rozmawiał dziennik "The Wall Street Journal Polska" twierdzą, że wirtualni operatorzy mają szanse na uratowanie się na rynku. Musza jedynie podjąć odpowiednia działania - albo radykalnie zbić cenę lub pozyskać bardzo niszowe grupy odbiorców.

Media2
Dowiedz się więcej na temat: Wall Street Journal | operatorzy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy