Neostrada zniknie za pół roku

Wiele wskazuje na to, że w tym roku zniknie z rynku kilka polskich marek telekomunikacyjnych. Telekomunikacja Polska zamierza bowiem większość swoich usług zacząć sprzedawać pod logiem Orange.

Niewykluczone jest także przemalowanie Polkomtela na Vodafone, opóźnia się natomiast zmiana szyldu Polskiej Telefonii Cyfrowej (sieć Era).

Reklama

Rebranding w Telekomunikacji Polskiej

Maciej Witucki, prezes Telekomunikacji Polskie zapowiedział już oficjalnie, że w drugiej połowie roku usługi internetowe, telewizyjne i te świadczone dla klientów biznesowych będą oferowane pod marką Orange. Zniknie więc np. neostrada, jedna z najlepiej rozpoznawanych w Polsce marek internetowych. Tylko telefonia stacjonarna będzie ciągle pakowana pod brandem TP.

- Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała - tłumaczy tę decyzję Maciej Witucki.

Wyniki finansowe TP zachęcają do zmian

Szefów TP z jednej strony do tej decyzji skłaniają dobre wyniki, jakie notuje sieć komórkowa Orange, należąca do TP (W 2008 r. przychody Orange wzrosły o 7,1 proc. do 8,635 mld zł, podczas gdy wpływy z telefonii stacjonarnej spadły o 3,2 proc.), oraz to, że Orange już od dłuższego sprzedaje z sukcesami ofertę internetową (Orange Freedom) i stacjonarną Telekomunikacji Polskiej. Z drugiej strony jednak podobną politykę we Francji prowadzi główny udziałowiec polskiego telekomu, France Telecom, który większość swych usług sprzedaje pod marką Orange.

Rebranding w Polkomtelu

Bliski wydaje się też rebranding Polkomtela, operatora komórkowego sieci Plus. W końcu ubiegłego roku udziałowcy tego operatora porozumieli się ostatecznie w sprawie odkupienia akcji od jednego z akcjonariuszy (TDC). W efekcie udział brytyjskiego Vodafone w Polkometlu wzrósł do 24,4 proc. z 19,6 proc. A to sprawia, że kwestia rebrandingu Plusa na Vodafone staje się coraz bardziej aktualna. W Vodafone nie ukrywają, że będą dążyć do przejęcia kontroli na polską spółką i rozmawiać z pozostałymi polskimi akcjonariuszami na temat odkupienia od nich udziałów w Polkomtelu.

- Gotowi jesteśmy rozmawiać na ten temat z polskimi udziałowcami. Oczywiście cena musi być uczciwa - deklaruje Ian Grey, prezes Vodafone na Europę Centralną i członek rady nadzorczej Polkomtela.

Do takich rozmów z Brytyjczykami gotowy jest PKN Orlen, który w swej strategii ogłosił, że będzie chciał odsprzedać swe akcje w Polkomtelu w tym roku. Vodafone to koncern globalny, który po przejęciu firm konsekwentnie zmienia ich logo na swoją czerwień. Według Brytyjczyków taka operacja mogłaby nastąpić w ciągu roku od przejęcia kontroli w polskiej spółce.

T-Mobile zamiast Ery poczeka

Paradoksalnie najmniej prawdopodobne wydaje się być przeprowadzenie w tym roku rebrandingu w Polskiej Telefonii Cyfrowej (sieć Era). A przecież kiedy trzy i pół roku temu sieć komórkowa Idea zmieniała swój szyld na Orange, wydawało się, że następnym polskim operatorem, który dokona rebrandingu będzie właśnie PTC. Miała się ona przeobrazić w T-Mobile, o czym mówił zresztą Klaus Hartmann zaraz po objęciu stanowiska prezesa PTC. Jednak skomplikowany spór prawny między Deutsche Telekom, a francuskim Vivendi o udziały właścicielskie w PTC sprawił, że Niemcy nie zdecydowali się na taki ruch.

Kilka tygodni temu podczas kongresu GSMA w Barcleonie Hamid Akhavan, prezes T-Mobile w rozmowie z polskim dziennikarzami potwierdził, że nie należy spodziewać się zbyt szybko rebrandingu w PTC.

Marek Jaślan

Źródło informacji

Komputer w Firmie
Dowiedz się więcej na temat: Orange | rebranding | Orange Polska S.A. | neostrada

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje