Microsoft przedstawia telefony KIN

Koncern Microsoft wprowadza na rynek telefony komórkowe sygnowane własną marką. Urządzenia rozwijane pod nazwą projektową Pink mają służyć przede wszystkim do komunikacji w sieciach społecznościowych, a w mniejszym stopniu do pracy. To połączenie telefonu komórkowego, usług online i peceta ma otworzyć przed użytkownikami "nowy świat wrażeń".

Interfejs użytkownika urządzeń został zoptymalizowany głównie pod kątem wymiany wiadomości, zdjęć i filmów. Ekran startowy, przez producenta nazwany Kin Loop, wyświetla aktualne informacje z serwisów społecznościowych takich jak Facebook, MySpace czy Twitter, ale również z usług należących do Microsoftu.

Reklama

Własne uaktualnienia użytkownik publikuje przez tak zwany Kin Spot, czyli panel umieszczony przy dolnej krawędzi ekranu. Filmy, grafiki, teksty, strony internetowe, własną lokalizację czy aktualizacje statusu przekazuje się do sieci po prostu muśnięciem palca. Wszystkie informacje zapisane w telefonie są dostępne również w sieci za pośrednictwem przeglądarki umieszczonej na pulpicie: w Kin Studio gromadzone są między innymi SMS-y, MMS-y, zdjęcia i filmy.

Wyposażenie sprzętowe Microsoft przygotował we współpracy z firmą Sharp. Na początek zaplanowane są dwa modele - oba z modułem radiowym 3G, wysuwaną klawiaturą, ekranem wielodotykowym oraz zintegrowane z usługą Zune, która dostarczy muzykę, filmy, radio FM i podcasty.

Obsługiwany jedną ręką KIN one jest wyposażony w 5-megapikselową kamerę, lampę błyskową LED, stabilizator obrazu i wewnętrzną pamięć 4 GB. Z kolei większy model KIN two ma dwukrotnie pojemniejszą pamięć, 8-megapikselową kamerę z obsługą HD Video, głośniki stereofoniczne oraz większy wyświetlacz.

Microsoft nie opublikował jeszcze szczegółowych danych technicznych. Zgodnie z pogłoskami urządzenia będą pracować pod kontrolą Windows CE, a nie zapowiedzianego na jesień systemu operacyjnego Windows Phone 7 dla smartfonów.

Od maja aparaty KIN będą sprzedawane w Stanach Zjednoczonych przez operatora Verizon Wireless, natomiast w Hiszpanii, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Włoszech trafią na rynek jesienią i będą dystrybuowane przez sieć Vodafone. Microsoft nie ujawnił jeszcze cen urządzeń ani związanych z nimi usług.

Dowiedz się więcej na temat: filmy | telefony | Microsoft

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje