Kto się liczy na rynku komórek

Po dosyć trudnym roku 2009, rynek telefonii komórkowej znowu zaczyna odżywać. Najlepszym tego dowodem są wyniki sprzedaży wszystkich liczących się w tej branży firm.

Jak informują analitycy z IDC, pierwszy kwartał roku 2010 to około 294,9 milionów sztuk telefonów sprzedanych na całym świecie. Jest to 21,7 procenta więcej niż w analogicznym kwartale ubiegłego roku. Producenci zawdzięczają ten wzrost przede wszystkim wprowadzeniu do sprzedaży dużej ilości smartfonów.

Tak, jak przewidywano, numerem jeden z wynikiem 107,8 milionów sztuk sprzedanych do końca marca pozostaje Nokia. Jej udział w rynku szacuje się na 36,6 procenta, co w porównaniu z rokiem ubiegłym (38,4 procenta) jest wynikiem nieco gorszym. Na drugim miejscu znalazł się Samsung ze 64,3 mln sprzedanych telefonów, co przekłada się na 21,8 procenta komórkowego tortu. Ostatnie miejsce na podium zajmuje LG Electronics (27,1 mln sztuk i 9,2 procenta udziałów).

Reklama

Dzięki popularności smartfonów w pierwszej piątce znajdziemy m.in. BlackBerry remisujące z Sony Ericssonem, z wynikiem 10,6mln sprzedanych telefonów (3,6 procenta udziału). Natomiast amerykańska Motorola uplasowała się na końcu szlachetnej piątki i sprzedała 8,5mln urządzeń.

IDC prognozuje, że sprzedaż na tym dynamicznie rozwijającym się rynku wzrośnie do końca roku o około 11 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym.

PCArena.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy