Kim jest użytkownik iPhone'a?

Jak wykazuje badanie przeprowadzone przez Nielsen Mobile 73 procent właścicieli modnego obecnie telefonu Apple iPhone to mężczyźni, a dwie trzecie z nich ma mniej niż 35 lat. Prawie połowa z nich jest samotna i nigdy nie była żonata.

Na ankietę online ogłoszoną przez wspomnianą firmę zajmującą się badaniami rynku odpowiedziało 32 000 mężczyzn z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii i Szwecji. Najczęściej wykorzystywaną funkcją iPhone'a jest odsłuchiwanie muzyki dzięki odtwarzaczowi MP3 (74 procent ankietowanych); zaraz za nim pojawia się surfowanie w internecie przez WLAN (64 procent) i wykonywanie zdjęć wbudowanym aparatem fotograficznym (ponad połowa respondentów).

Podczas gdy w przypadku innych komórek z internetu korzysta około jednej dziesiątej użytkowników, w przypadku iPhone'a ten odsetek wynosi 63 procent. Klienci Apple są także na czele pod względem odbierania i wysyłania materiałów wideo.

Reklama

Odsetek iPhone'ów zamawianych przez pracodawców wynosi jedynie 14 procent; prawie jedna czwarta użytkowników korzysta z aparatu służbowo, ale płaci za niego prywatne rachunki.

Dla użytkowników iPhone'a ważną rolę odgrywa design i stylistyka: u 29 procent zapytanych zadecydowały one o zakupie. Nieco ponad jedna trzecia jako przyczynę decyzji o zakupie wymieniła "technologie i funkcje".

Wyniki badania wśród klientów w USA, jakie opublikowała firma, były podobne do tych z Europy. Tam rynkowy udział iPhone'a sięgnął prawie 12 procent, dzięki czemu Apple po HTC, RM i Palm znalazł się na czwartym miejscu wśród producentów smartfonów.

HeiseOnline
Dowiedz się więcej na temat: Apple | użytkownik | procent | iPhone
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy