Intel i jego projekty - IDF 2010

- Wszystko, czego potrzebujemy, to miłość: przyszłość doświadczeń w pracy z komputerem - tak nazywała się prezentacja autorstwa Genevieve Bell, specjalistki i dyrektor Intela ds. badań nad interakcjami i doświadczeniami podczas tegorocznej konferencji IDF w San Francisco. Dr Bell zademonstrowała, jak rzeczywisty świat inspiruje innowacje, które pozwolą zaadaptować przyszłe technologie do naszego stylu pracy i życia. W jaki sposób to zrobiono?

Zaprezentowano Experience Technology Lab, działające w ramach projektu badającego interakcje i doświadczenia użytkowników prowadzonego przez Intel Labs. Założone niedawno w celu stworzenia technologii tworzących trzon nowej generacji doświadczeń użytkowników, Experience Technology Lab ma z założenia wcielać w życie funkcjonalne i łatwe w użyciu sposoby korzystania z technologii komputerowych poprzez innowacje technologiczne. Zaprezentowano zorientowane na przyszłe rozwiązania, projekty badawcze. Poniżej przedstawiamy i krótkie omówienie:

Nazwa projektu badawczego: OASIS

Opracowanie: Intel Labs w Seattle

Reklama

Główny badacz: Beverly Harrison

Opis projektu: OASIS (Object-Aware Situated Interactive System) łączy algorytmy obrazu komputerowego w czasie rzeczywistym, kamery 3D i mikroprojekcje do szybkiego rozpoznawania oraz śledzenia obiektów codziennego użytku oraz gestów. W tej demonstracji wykorzystano obrazy wyświetlane na powierzchniach codziennego użytku w celu stworzenia interaktywnych "wysp" na użytek aplikacji domowych. System ten można zainstalować w dowolnym domu i dowolnym pomieszczeniu z wykorzystaniem niemal dowolnej poziomej lub pionowej powierzchni. Projekt ten przewiduje nowe możliwości przyszłych domów oraz ich implikacje dla zastosowań i funkcji domowych serwerów.

Cel projektu: Jest to przykład rozpoznawania obiektów 3D i interakcji opartych na gestach w środowisku domowym. Technologię tę można zastosować do wielu modeli użycia, np. zabaw z zabawkami.

Technologia: Intel użył kamery 3D, komputera PC i projektora. Firma uważa, że komponenty te zmieszczą się w obudowie wielkości telefonu komórkowego w miarę, jak urządzenie te będą stawać się coraz tańsze i wydajniejsze. Właśnie w takich zastosowaniach potężne, ale energooszczędne układy następnej generacji przyniosą możliwości projektowania nowych urządzeń, podłączonych do internetu, montowanych pod kuchennymi szafkami, używanych w połączeniu z codziennymi obiektami, wyświetlanych na powierzchniach codziennego użytku, wykorzystujących codzienne gesty.

OASIS (Object-Aware Situated Interactive System):

Samochód rozpoznający kontekst (Context Aware Vehicle)

Opracowanie: Intel Lab w Hillsboro

Główny badacz: Vu Nguyen

Opis projektu: Liczba urządzeń i usług dostępnych w pojazdach gwałtownie wzrosła w ostatnim dziesięcioleciu. Dziś podczas jazdy można m.in. rozmawiać przez telefon, uaktywnić system utrzymywania prędkości podróżnej czy korzystać z systemu nawigacji. Prowadzi to do problemów z bezpieczeństwem, ponieważ kierowca spędza więcej czasu oglądając menu i naciskając przyciski, co zajmuje jego ręce oraz oczy i może odwracać uwagę od podstawowego zadania, czyli kierowania pojazdem. Użycie samochodowego systemu świadomego kontekstu ma szczególne znaczenie dla zwiększenia bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów.

Cel projektu: Zademonstrowano algorytm rozpoznawania twarzy opracowany przez Intel Labs w połączeniu z intelowskimi urządzeniami wbudowanymi, które zapewniają dostęp do infrastruktury samochodowej za pośrednictwem kamer i czujników, aby zapewnić kierowcy i pasażerom bezpieczeństwo i wygodę.

Technologia: Ta demonstracja wykorzystuje oprogramowanie do rozpoznawania twarzy opracowane przez Intel Labs, mechanizm kontekstowy, czujniki środowiskowe oraz preferencje osobiste, aby zwiększyć bezpieczeństwo i komfort jazdy.

Rozpoznawanie twarzy

Opracowanie: Intel Labs w Seattle

Główny badacz: Jeff Hightower

Opis projektu: Algorytmy wizji i percepcji komputerowej takie jak rozpoznawanie twarzy w czasie rzeczywistym można realizować w praktyce na urządzeniach mobilnych klasy Intel Atom z wykorzystaniem mechanicznego uczenia się, energooszczędnej łączności sieciowej oraz przetwarzania równoległego w chmurze.

Cel projektu: Intel pokazał, jak zwiększyć wydajność i energooszczędność poprzez wykorzystanie możliwości procesorów Intel Atom i inteligentne wybieranie tych komputerowych obliczeń, które można wykonać w chmurze.

Technologia: Podstawowe technologie w tej demonstracji to rozpoznawanie twarzy na urządzeniu mobilnym oraz przetwarzanie danych typu klient-chmura.

Classmate Assist (Asystent klasowy)

Opracowanie: Intel Labs w Hillsboro

Główny badacz: Richard Beckwith

Opis projektu: Przetwarzanie danych 1:1 w szkolnej klasie pozwala nauczycielom opracować indywidualne programy nauki dla uczniów o szerokiej gamie zainteresowań i umiejętności. Technologia Classmate Assist wykorzystuje obraz komputerowy i projekcję obrazu, aby wspomagać i kierować uczniów w środowisku nauczania 1:1, pomagając im niezależnie realizować zadania we własnym tempie, a jednocześnie informując nauczyciela o postępach uczniów.

Cel projektu: Jest to przykład wykorzystania wzbogaconej rzeczywistości w szkolnej klasie. Projekt pokazuje też, że narzędzia wspomagające wydajność mogą być przydatne w każdej sytuacji edukacyjnej. Co więcej, dowodzi, że rzeczywistość wzbogaconą można uzyskać na procesorach i netbookach Atom.

Technologia: Kluczową technologią jest wizja maszynowa. Rozwiązanie działa na klasowym netbooku wyposażonym w kamerę, którą można wycelować w powierzchnię biurka między użytkownikiem a ekranem.

Mobilna rzeczywistość wzbogacona (Mobile Augmented Reality)

Opracowanie: Intel Labs w Santa Clara

Główny badacz: Yi Wu

Opis projektu: Intel zademonstrował mobilną aplikację World Browser wykorzystującą rzeczywistość wzbogaconą, a działającą na platformie Intel Atom. Ta intelowska przeglądarka pozwala użytkownikom lepiej zrozumieć otaczający świat za pomocą urządzenia napędzanego przez procesor Intel Atom. Użytkownicy mogą natychmiast uzyskać dostęp do ogromnego zbioru informacji w internecie przez naciśnięcie spustu migawki aparatu. System Intela identyfikuje punkty orientacyjne poprzez intensywne obliczeniowo wyszukiwanie wizualne.

Cel projektu: Jest to przykład nowej fali rzeczywistości wzbogaconej, w której rozpoznawanie obiektów zapewnia wyższą precyzję, niż same informacje GPS. Demonstracja pokazała też, jak można połączyć lokalne i chmurowe przetwarzanie danych, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość wrażeń.

Technologia: Podstawowe technologie to rozpoznawanie obiektów na urządzeniu klasy mobilnej oraz przetwarzanie danych typu klient-chmura.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: technologie | przetwarzanie | rzeczywistość | atom | technologia | rozpoznawanie | Intel
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy