Indie nie chcą Nokii
Jeszcze pod koniec ubiegłego roku udział Nokii w rynku telefonów komórkowych w Indiach wynosił 54 procent. Firma badawcza IDC podaje, że w czerwcu bieżącego roku spadł do 36,6 procent. Nokia twierdzi, że dane są nieprawdziwe.
Według "India Times", spadek udziałów w rynku można tłumaczyć "niedostosowaniem do niezwykle szybko zmieniających się preferencji konsumentów". Raport IDC wskazuje firmy, które skorzystały na spadku popularności Nokii - są to indyjscy producenci Micromax, Spice, Karbon oraz Lava, których udział w rynku wynosi już 33 procent.
Przedstawiciele Nokii kwestionują wiarygodność raportu IDC. Prezes indyjskiej Nokiir D. Shivakumar powiedział: "Dane są nieprawdziwe. Nokia nadal świetnie daje sobie radę we wszystkich segmentach rynku." Shivakumar uważa, że dane dotyczące liczby dostarczonych, a nie sprzedanych komórek, nie są miarodajne. Przedstawiciel IDC, Vishaal Bhatnagar, zapewnia, że dane są prawdziwe i podkreśla doświadczenie firmy: "W Indiach działamy w tej branży od sześciu lat, zaś na świecie - od dziesięciu."
Jeszcze dwa lata temu udział Nokii w rynku Indyjskim wynosił 70 procent.
Anna Piwnicka