Idea POP - naciągamy klientów

W naszym kraju bardzo dużo osób korzysta z tzw. pre-paid - czyli telefonów komórkowych na przedpłatę, bez abonamentu itp. Jednym z operatorów takich pre-paidów jest sieć Idea, która świadczy usługę o nazwie POP. Ostatnio jednak postanowiła klientom POP'a zrobić niespodziankę, na której podstępem dodatkowo zarabia

W naszym kraju bardzo dużo osób korzysta z tzw. pre-paid - czyli telefonów komórkowych na przedpłatę, bez abonamentu itp. Jednym z operatorów takich pre-paidów jest sieć Idea, która świadczy usługę o nazwie POP. Ostatnio jednak postanowiła klientom POP'a zrobić niespodziankę, na której podstępem dodatkowo zarabia

Niespodzianka owa polegała na tym, że Idea oddała klientom POP'a do użytkowania nową pocztę głosową. Oczywiście poinformowała swych abonentów, że taka zmiana nastąpiła - za pomocą SMS'a o treści typu - "Poczta Idea - teraz może więcej sprawdź...". Informacja ta była rozsyłana na samym początku lipca, kiedy to Idea uruchomiła też promocję, iż przez okres letni, czyli lipiec - sierpień, dzwonienie do poczty głosowej będzie za darmo. Nie podejrzewający podstępu klienci, oczywiście nie dzwonili i nie sprawdzali "co więcej może ich poczta', bo poza nagrywaniem wiadomości nadal nic więcej nie potrafi :-((. Ale do czasu, kiedy zaczęli się orientować, że ich poczta ustawiona jeszcze przed okresem promocyjnym - za co musieli zapłacić przynajmniej 1 zł, za każdą rozpoczętą minutę, po prostu przestała działać. Ci którzy dzwonią teraz na różne POP'y słyszą tylko komunikat - "poczta tego abonenta nie została aktywowana". Obecnie kiedy użytkownik chce ustawić pocztę - a musi to zrobić ponownie, aby znajomi mogli się nagrywać - gdy nie odbiera telefonu, lub gdy go wyłączy, zmuszony jest to ponownego płacenia za każdą minutę ustawiania poczty. Czyli w rezultacie płaci jeszcze raz za to samo, za co już zapłacił.

Reklama

Do tej pory wielu użytkowników Idea POP nie jest świadomych, że ich poczta głosowa już nie działa :-(

Pozostaje tylko życzyć operatorowi Idea sukcesów z tak pazernymi marketingowcami oraz z ludźmi - zwanymi fachowcami - którzy w dobie obecnej zaawansowanej technologii nie potrafią przenieść jednej bazy danych do drugiej i oszczędzić klientom dodatkowych kosztów i straty czasu na ustawianie tego samego ponownie.

Ale jak to zwykle bywa - grunt dobrego biznesu polega na niewiedzy klienta i podstępie...

O zamierzonym oszustwie świadczy także komunikat prasowy Idei z lipca br., który nie informuje o konieczności zmiany ustawień poczty dotychczasowych abonentów.

"W okresie od 1.07.2001 do 31.08.2001r obowiązywać będzie promocja bezpłatnych połączeń z numerem poczty głosowej *501. Promocją objęci są zarówno nowoaktywowani jak i dotychczasowi użytkownicy POP. Na potrzeby tej promocji została przygotowana kampania reklamowa wykorzystująca głównie radio i prasę oraz dodatkowo: informację na bezpłatnym numerze Automatycznego Biura Obsługi Klienta *111, ulotkę informacyjną dostępną od przyszłego tygodnia w punktach sprzedaży i wysyłkę grupowego SMSa."

(źródło: Web Express - www.weinfo.pl)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: poczta | idea
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama